Discussions started by Mary Cooch

Picture of Documentation writers Picture of Moodle HQ Picture of Particularly helpful Moodlers Picture of Testers Picture of Translators

I originally posted this (and just deleted it) from the quiz forum because I couldn't display an flv in a quiz question that I could on a different 2.1 Moodle. But further research shows that in a 2.1+Moodle I cannot display flvs even though the relevant plugins are enabled  - the same flv displays in a different 2.1 Moodle so it isn't the file itself. Are there any other settings I can check myself inside this Moodle to see why it doesn't display flv? I am using the moodle media icon and I just get a blue link - I vaguely recall someone else having this problem a while ago.

Average of ratings: -
Picture of Documentation writers Picture of Moodleurs particulièrement utiles Picture of Testeurs Picture of Titulaires du Moodle Course Creator Certificate Picture of Traducteurs

Petit à petit j'essaie de refaire en français les tutoriels vidéos que j'ai créés en anglais - ce weekend je m'occupe des groupes/des groupements et des cohortes - donc - pour commencer- un moyen simple de créer des groupes dans un cours avec une clef d'inscription (version Moodle 2)

Average of ratings: Super cool ! (3)
Picture of Documentation writers Picture of Moodle HQ Picture of Particularly helpful Moodlers Picture of Testers Picture of Translators

I'm just asking this question because I am trying to restore a lesson from a 2.1 Moodle to a 2.1+ Moodle and it all restores fine except the images don't come through. I wondered if it was me and my Moodle or if there are restoration issues with Lesson? An example of an image in the original course is this:

and the same image in the restored course is  ..not an image!..

Average of ratings: -
Picture of Documentation writers Picture of Moodleurs particulièrement utiles Picture of Testeurs Picture of Titulaires du Moodle Course Creator Certificate Picture of Traducteurs

Je suis en train de créer une série de vidéos au sujet de la gestion des fichiers dans Moodle 2 - juste pour le plaisir. big grinCertains font du sport pour se détendre; d'autres boivent du vin - moi je fais des vidéos! (mais je bois du vin aussi....)  Voici le premier tutoriel  (il y en aura 3 ou 4)

Average of ratings: Super cool ! (4)