Vertaling gedeeltelijk niet terugwaarts compatibel

Vertaling gedeeltelijk niet terugwaarts compatibel

door koen roggemans -
Aantal antwoorden: 3
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Verder evoluerend naar versie 1.5 is er een breuk(je) in de terugwaartse compatibiliteit van de taalpakketten gekomen.
De strings voor het beheer zijn verhuisd van moodle.php naar admin.php (waar ze eigenlijk thuis horen). Reden was het sterk groeiende moodle.php dat bij elke pagina geladen wordt, te ontlasten door strings die alleen voor de beheerpagina's gebruikt worden er uit te halen.
Ik vrees dat het huidige nl taalpakket op een pre-1.5 versie, de beheerpagina's in het Engels zal weergeven. Verder zullen er geen problemen zijn.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Vertaling gedeeltelijk niet terugwaarts compatibel

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Het eerste slachtoffer... laat het updaten van talenpakketten maar zo tot na je update naar 1.5
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Vertaling gedeeltelijk niet terugwaarts compatibel

door Bernard B -

Ik heb moodle 15 op mijn lapje gezet uit nieuwsgierigheid. Ziet er mooi uit maar ik mis al direct het blok My Files en Quick Mail. Waarschijnlijk is dat er nog niet voor Moodle 15. Verder verbaast het mij dat dit voor 14 geen standaard blocks zijn. Sterker nog ik heb ze toegestuurd gekregen door Ger Tielemans. Ze zijn zo niet eens te vinden.

Ik heb iets vreemds met de activiteit onderzoek. Na het doen van de test verschijnt er geen overzicht. Alleen een grote rechthoek met een icoontje dat je krijgt als het pad naar de afbeelding niet klopt.

Foutje?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Bernard B

Re: Vertaling gedeeltelijk niet terugwaarts compatibel

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
My files en Quick Mail -> geen idee. Heel wat mensen ontwikkelen aangepaste blokken en modules. Slechts weinigen halen het tot in de standaardinstallatie. via CVS kun je in de contrib map wat vinden, maar besef dan dat het mogelijk is dat die modules een upgrade niet overleven en dan ben je op jezelf aangewezen om ze terug aan de praat te krijgen. Je probleem met het onderzoek is misschien een probleem met je thema. 1.5 is om te beginnen nog helemaal niet af. Dit is een screenshot uit het lichtjes gewijzigd standaard thema
Bijlage onderzoek.jpg
Gemiddelde van de beoordelingen:  -