Leuke Nederlandse avond

Leuke Nederlandse avond

door koen roggemans -
Aantal antwoorden: 24
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
De eerst Nederlandstalige Moodledag is achter de rug. De afwezigen hadden ongelijk glimlach

Ik wil via deze weg iedereen bij Winkema en hun sponsors nogmaals bedanken voor de fijne organisatie en de leuke avond. Eindelijk een aantal mensen eens in levende lijve ontmoet, al had ik nog enkele mensen op mijn lijstje staan die ik niet gevonden heb of die er misschien niet waren. Jammer.

Graaqg kijk ik dan ook uit naar de volgende keer, misschien in de richting van Aalst grote grijns (of ergens anders natuurlijk) ?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Leuke Nederlandse avond

door Christian Bokhove -

Ik vond het ook erg leuk, vooral leuk om de gezichten bij de digitale profielen te zien. Minkema bedankt.

Wat me vooral opvalt, is dat er zoveel gebeurt, maar dat er zo weinig wordt samengewerkt. Als community moeten we samen toch heel veel kunnen ontwikkelen en discussieren (in fora). Zo was er duidelijk behoefte aan de drie-eenheid: gebruik, didiaktiek en development. Als die drie subgroepen bijvoorbeeld via dit Nederlandstalige platform communiceren, dan kan er al snel een kruisbestuiving ontstaan, zoals internationaal vaak al gebeurt. Ik heb overigens ook vooral aan de eigen toko gewerkt grijns maar neem me voor meer te participeren, vooral ook in development.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Leuke Nederlandse avond

door Eric Schneiders -
Hulde aan PeterJaap, Rob en het Minkema! Mijn collega Margreet en ik hebben het prima naar ons zin gehad. Veel gehoord, gezien, geleerd. De verschillen in ervaringen met het gebruik van Moodles sprongen direct in het oog, maar vooral de grote overeenkomsten met onze eigen ervaringen waren vaak verbluffend. De kracht van deze community had al eerder mijn hart gestolen, en die liefde is na 29 sept alleen maar gegroeid. 
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Leuke Nederlandse avond

door ronny heiremans -

Inderdaad heel tof was de avond, veel kennismakingen die belangrijk zijn in ons verder moodle bestaan.

Hier moet zeker vervolg op komen, ja inderdaad Koen waarom niet in Aalst ?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Leuke Nederlandse avond

door PeterJaap de Bruin -

De sfeer was erg goed vond ik, aan techniek ben ik niet echt toegekomen.
Misschien is het goed om een aantal werkgroepen te formeren, die zijn kleiner en wendbaarder dan een complete bijeenkomst.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Leuke Nederlandse avond

door Herbert Keijers -
Ik vond het ook erg leerrijk.
Eindelijk eens wat mensen bij elkaar die gelijk georienteerd waren.
Spijtig ... , ik had speciaal een kleine digitale camera van school mee gejat om foto's te maken. Ben het in de euforie helemaal vergeten blush.
Volgende keer beter smile
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Leuke Nederlandse avond

door Jeroen Wentel -

Inderdaad, de afwezigen hadden ongelijk. Het is een nieuwe stimulans en voor mijzelf een nieuw argument in het keuzeproces rondom de aanschaf van een ELO. Juist het feit dat Moodle iets "van ons" is omdat het onstaat vanuit de behoefte uit het veld, maakt het iets speciaals.

Ik had iets meer verwacht van de wisselwerking tussen Wintoets en Moodle, hoewel ik prima met een collega heb kunnen praten over dit item. Verder was het aardig om eens te zien hoe men op diverse manieren met Moodle werkt en vooral welke ideeen daarachter zitten. Het sociaal constructivisme kent veel gezichten.

Ook van mij een woord van dank richting de organisators en sponsors. Alles was keurig verzorgd.

Overigens, Amersfoort zou een potentiele volgende plaats kunnen zijn voor een dergelijke happening.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Leuke Nederlandse avond

door evelien roos -

Ik vond het ook erg interessant om te zien wie er allemaal met Moodle werkte en om ervaringen van andere scholen te horen.
Er was wel veel verschil in de gebruikers. Sommigen waren nog in de orienterende fase terwijl bij anderen al schoolbreed met Moodle gewerkt wordt.
Ik denk dat dit een goede 1e kennismaking was met elkaar en hoop dat we  nog een keer zo'n bijeenkomst kunnen doen, misschien meer in de vorm van workshops. Ik zou best de starters willen begeleiden bij zo'n Moodle workshop.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Leuke Nederlandse avond

door Kris Gonnissen -

De informele sfeer op deze eerste Nederlandstalige Moodle-bijeenkomst heeft het samenhorigheidsgevoel positief beïnvloed, en dat merk je ook duidelijk in dit forum...  

Fijn dat door deze Moot weer eens bewezen is hoe fantastisch Moodle wel is, en dat we met zijn allen "goed bezig" zijn!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Leuke Nederlandse avond

door Jan Joost de Vries -
Prima verlopen de eerste Moot. Ik ben er voor om mini moots te organiseren, "on topic" wel te verstaan. Ik denk dan aan sessies waarbij vanuit een specifieke vraag of probleemstelling in "real life" wordt gewerkt. (offline en online onderwijs combineren...knipoog
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Leuke Nederlandse avond

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Als ik de reacties overloop hoeft een volgende bijeenkomst niet erg lang op zich te laten wachten: er is interesse genoeg, er zijn al 2 voorstellen voor een locatie, verschillende ideeën voor invulling en zelfs al iemand om een sessie te leiden.

Zelf dacht ik net als Evelien ook iets in de zin van enkele workshops met telkens iemand die iets voorbereidt rond een onderwerp. Enkele workshops die meerdere keren doorgaan, zodat iedereen een keuze kan maken en enkele workshops volgen.
Onderwerpen genoeg: startsessie voor leraren / beheerders, testjes maken, handig met oefening en workshop, installatie en installatieproblemen, beheer, Moodle-interface aanpassen (theme, taalgebruik, startpagina, ...), authenticatiemethodes, gebruik in de klas, ...

Naargelang de mogelijkheden van de locatie kan er misschien ook wat meer ruchtbaarheid aan het gebeuren gegeven worden buiten de Moodlegemeenschap.

Ik ben in elk geval ook vrijwilliger om een workshop te leiden.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Leuke Nederlandse avond

door ronny heiremans -
ok koen dan moeten we maar eens rond de tafel gaan zitten en misschien iets uitwerken voor de maand maart / april ergens
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Leuke Nederlandse avond

door Herman van Keulen -
Prima avond en prima georganiseerd!!!!!!!!!
Op naar de volgende bijeenkomst: een aantal workshops lijkt mij een goede vulling. Zelf wil ik ook wel iets van een workshop doen: Moodle en de nieuwe didactiek.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Herman van Keulen

Re: Leuke Nederlandse avond

door Ronald Spruit -

Het onderwerp Moodle en de nieuwe didactiek heeft ook mijn interesse. Misschien dat we iets samen op kunnen zetten en/of gebruik kunnen maken van de ervaring van meerdere Moodlers?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ronald Spruit

Re: Leuke Nederlandse avond

door Ger Tielemans -
Prima avond en een werkgroep nieuwe didactiek spreekt me erg aan.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Leuke Nederlandse avond

door Herman van Keulen -

Hoe zullen we dat organiseren en wanneer zullen we starten?
Mijn voorstel:
start direct na de herfstvakantie middels een kleine bijeenkomst??

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Herman van Keulen

Re: Moodle & Didactiek

door PeterJaap de Bruin -

Naast het gebruik van de quizmodule,
probeer ik nu de glossary en book in te zetten in de lespraktijk.

Het lijkt me leuk om daar eens in detail over door te praten.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op PeterJaap de Bruin

Re: Moodle & Didactiek

door Ronald Spruit -

Aanstaande vrijdag maken Ger Tielemans, Herman van Keulen en ik een start met de werkgroep 'Moodle en nieuwe didactiek'. Naar mijn verwachting gaat het over twee dingen:
- Wat verstaan we onder 'nieuwe didactiek'?
- Hoe gebruik je Moodle ter ondersteuning van die nieuwe didactiek?

Het inventariseren van goede voorbeelden lijkt mij heel nuttig. Ook voor een volgende Moodle gebruikersbijeenkomst.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ronald Spruit

Re: Moodle & Didactiek

door PeterJaap de Bruin -

Ik ben reuze benieuwd naar de uitkomsten van de eerste meeting "Moodle en de nieuwe didactiek".
Ben zelf druk bezig met een flinke glossary (een natuurkunde top-1000).

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op PeterJaap de Bruin

Re: Moodle & Didactiek

door Ronald Spruit -

Hoi Peter Jaap (en alle andere geïnteresseerden), Hier heb je het verslag van de werkgroepbijeenkomst. We hebben ons ten doel gesteld zoveel mogelijk goede voorbeelden te verzamelen van vernieuwend gebruik van Moodle. Ik ben heel benieuwd naar je idee van de Natuurkunde Top 1000)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ronald Spruit

Re: Moodle & Didactiek

door Eric Schneiders -
Fraai helder stuk, Ronald. Herkenbaar en prima onder woorden gebracht.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Eric Schneiders

Re: Moodle & Didactiek

door Ronald Spruit -

Dankjewel, Eric. Nu de voortzetting van de ingeslagen weg.

Als werkgroep hebben we ons ten doel gesteld goede voorbeelden van 'Moodle en nieuwe didactiek' te verzamelen. Bij deze wil ik alle gebruikers vriendelijk verzoeken hun bijdrage te leveren. Bijvoorbeeld in de vorm van een kort verslagje als bijlage toegevoegd. Je hoeft niet al te moeilijk te denken. Het kunnen praktijkbeschrijvingen zijn, maar ook ideeën zijn welkom. Ik ben bereid de rol op me te nemen van eindredacteur.

Ben benieuwd!!

Zal voor de zekerheid nog eenmaal het verslag toevoegen.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Leuke Nederlandse avond

door Marc Hoste -

Ik ben nieuw in het Moodle-forum en experimenteer nog wat met Moodle. Vanaf volgend schooljaar willen wij met Moodle in onze school werken. Momenteel ben ik Moodle wat aan het verkennen, en dat ziet er allemaal knap, maar soms ook nogal complex uit.

Houden jullie mij op de hoogte indien er een "moodle-avond" (en voor mijn part mag dat gerust in Aalst) wordt gepland?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -