Posts made by Joseph Rézeau

Moodle in English -> Quiz -> multiple answers query -> Re: multiple answers query

by Joseph Rézeau -
Picture of Core developers Picture of Particularly helpful Moodlers Picture of Plugin developers Picture of Testers Picture of Translators

Hi Sandra,

There have already been countless posts in this Moodle quiz forum on the topic of multiple choice, multiple answers grading. The problem is that different people have different views about the ideal grading system, and the built-in grading system cannot satisfy all of those often contradictory views.wink

If you could tell us exactly what you want to achieve, then it might be possible to help you. Please provide real examples, and say explicitly what grade you wish to give when students select all or some of the correct answers and all or some of the wrong ones. And do look at all the other posts on this same subject, where you may find the answer to your query...

Joseph

Picture of Développeurs Picture of Développeurs de plugins Picture of Moodleurs particulièrement utiles Picture of Testeurs Picture of Traducteurs
Sauveur > Mais je n'ai pas vérifié par contre s'il peut s'inscrire au cours correspondant

La toute première chose à faire c'est de vérifier les paramètres du cours en question.

Dans le cours: Administration | Paramètres

Cours disponible pour auto-inscription: Oui ou Non ?

Pour éviter le genre de pb. mentionné par Sauveur je recommande de toujours mettre ce paramètre à Non ou tout au moins de restreindre la période d'auto-inscription autorisée à une ou deux semaines en début de période scolaire.

Joseph

Picture of Développeurs Picture of Développeurs de plugins Picture of Moodleurs particulièrement utiles Picture of Testeurs Picture of Traducteurs
Marc,
Je suppose que la question n'a rien à voir avec la possibilité d'afficher des coins arrondis dans certains thèmes visuels de Moodle? voir ce fil de discussion.
S'il s'agit d'avoir des coins arrondis dans un document HTML en général, voir les (excellents) forums d'Alsacréations. Par exemple Faire un cadre arrondi ou graphique en CSS et XHTML.
Je maintiens ma position personnelle que les coins arrondis font plutôt "ringard".wink
Joseph