Moodle LDAP

Moodle LDAP

door Ziya Heybeli -
Aantal antwoorden: 6

Geachte mensen,

Bij gebruik van moodle waren wij overtuigd van het gemak ervan. Maar wij zouden graag onze Moodle verbinden aan de AD.

Op Debianserver draait er moodle

En we hebben een windows 2003 server waar de AD op staat.

Bij mijn zoektocht naar hulp kwam ik deze handleiding tegen.

http://moodle.org/mod/forum/discuss.php?d=32597

En na lezen ervan Staat er boven aan This only applies to those running Windows 2003 and Active Directory.

Weet iemand hoe je moodle verbindt aan je active directory

Bijvoorbaat dank

Ziya

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ziya Heybeli

Re: Moodle LDAP

door Pieterjan Heyse -
Ziya, als ik die handleiding vluchtig lees, dan lijkt me dat de manier te zijn om dit alles werkend te krijgen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Wij gebruiken nu mysql als authentication schema.

Als je wil kan ik misschien wel volgende week iets handleiding achtig samenstellen, in het nederlands. Ik heb ook een windows 2003 server met AD en een debian linux server met moodle erop.

Wat wil je juist doen? Je logins authenticeren tegen AD?


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Pieterjan Heyse

Re: Moodle LDAP

door Ziya Heybeli -

Hoi Pieterjan,

Als jij een  soort handleiding zou schrijven zou dat geweldig zijn,

De bedoeling hiervan is, vanwege verandering van wachtwoorden van leerlingen. moeten we dat 2 maal doen, in de AD, en Moodle.  Nou zouden we door het verbinden van de 2, in de toekomst dat eenmalig hoeven te doen.

Bij voorbaat Dank

Ziya

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ziya Heybeli

Re: Moodle LDAP

door Rob Delissen -

Wij authenticeren Moodle tegen een Windows 2003 Active Directory.

Moodle is geinstalleerd op een Redhat 7.3 server. In de Engelstalige forums is volop info te vinden. Staan ook voorbeelden bij.

Kijk hoe je AC in elkaar zit (kan mooi met de ldapbrowser van Softerra), Kijk of de DC te bereiken is vanaf Debian (telnet port 398), controleer of php met ldap-ondersteuning is geconfigureerd (zie deze discussie: http://moodle.org/mod/forum/discuss.php?d=32168)

gebruik een account (anoniem querys uitvoeren kan niet).

Nog een algemene tip: laat Moodle NIET de wachtwoorden cachen: anders beschikt iemand die een dump van de moodle tabbellen heeft over al je domein-wachtwoorden.

Ik lees dat je in Utrecht zit: dat is niet ver van Woerden. We kunnen ook een keer samen kijken.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Rob Delissen

Re: Moodle LDAP

door Ziya Heybeli -

Hoi Rob,

Bedankt voor deze informatie, het is zeer behulpzaam. Ik heb net moodle geupgrade naar versie 1.5.3.

Offtopic,

Ik las net dat jij op de Minkema College zit, Mijn werkplek is in Utrecht maar ik ben wonende in Woerden. Oud-leerling van minkema, Op welke locatie ziet je. Steinhagenseweg Of Minkemalaan. Ik zal het overleggen met mijn Baas of het mogelijk is om een keer langs te komen.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ziya Heybeli

Re: Moodle LDAP

door Ziya Heybeli -

Update,

Hoi Rob. Na overleg met mijn baas, is het mogelijk om langste komen op jouw werkplek. Wanneer schikt het.

Vriendelijk groet

Ziya

Gemiddelde van de beoordelingen:  -