Leerlingen uitschrijven

Leerlingen uitschrijven

door Frank van Lunteren -
Aantal antwoorden: 3

Het is mij wel duidelijk hoe ik een grote groep gebruikers als bulk kan uploaden.Echter het is aan het eind van het schooljaar natuurlijk ook heel handig als je de groep schoolverlaters als bulk weer kunt uitschrijven.

Nu kun je natuurlijk wel alle gebruikers handmatig verwijderen maar op een school van 1500ll. doen er toch zo'n 300 examen en die wil je het liefst niet als groep verwijderen.Bovendien zijn er ook nog andere afvallers.

Wie weet hoe dit moet?

Frank van lunteren

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Frank van Lunteren

Re: Leerlingen uitschrijven

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Bij mijn weten is het niet mogelijk om leerlingen massaal te verwijderen. Zelf heb ik nu het tweede jaar Moodle draaien en die van vorig jaar zitten er nog in, wat geen problemen opleverd.
Echt verwijderen kun je ze trouwens nooit - het enige wat gebeurt is dat de gebruiker in kwestie de vlag "verwijderd" krijgt in de databank - dit om problemen met referentiele integriteit te vermijden (verwijzingen naar plaatsen in de databank die niet meer bestaan e.g. de voornaam en achternaam bij een forumbericht van een verwijderde gebruiker)
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Leerlingen uitschrijven

door Frank van Lunteren -

Betekent dit dat je de leerlingen stuk voor stuk vanuit Moodle moet "verwijderen "of kan dit vanuit PHP myadmin waarbij je wellicht een groep leerlingen kunt selecteren.(b.v. 6-Vwo leerlingen).

Hoe heb jij dat op jouw school gedaan?

Frank

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Frank van Lunteren

Re: Leerlingen uitschrijven

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Zoals ik al zij, bij mij staan ze er nog in, maar ze staan niet in de weg.
Als je ze met phpmyadmin verwijdert, krijg je gegarandeerd vroeg of laat problemen met de integriteit van je databank en dan heb je niets meer. Hoogstens kun je het veldje voor "verwijderd" (de naam ontsnapt me even) op 1 zetten.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -