Admin directory

Admin directory

door A Houtekamer -
Aantal antwoorden: 2
Dacht ik dat ik alles goed gedaan had, komt er bij de installatie van moodle de melding dat de admin directory niet goed is!
Ik heb vanalles geprobeerd, maar de opmerking "the admin directory specified is incorrect"
Wie weet de oplossing, want ik raak een beetje moodleloos!


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op A Houtekamer

Re: Admin directory

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Dit kan twee oorzaken hebben: ofwel heb je tijdens de installatie een admin directory opgegeven en de bestanden uit je admindirectory niet naar die map verplaatst. De oplossing is dat je gewoon geen admin map specifieert - de standaardmap wordt dan gebruikt en daar is absoluut niets mis mee.

ofwel

Gebruikt je host een map admin om cpanel of andere eigen software in te draaien, zodat moodle die mapnaam niet kan gebruiken (kan alleen voorkomen als je moodle in de rootmap van je webruimte installeerd). De oplossing is dat je de bestanden uit de map admin (van Moodle) naar een map verplaatst met een andere naam (vb moodleadmin) en dat je dan tijdens je installatie naar die map verwijst als admin map
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Admin directory

door A Houtekamer -
Er moet blijkbaar een adminmap zijn begreep ik uit uw reactie! Nou...gevonden...foutje gemaakt bij het kopieren van de bestanden! Dit valt onder het kopje "dom" !
Bedankt

Gemiddelde van de beoordelingen:  -