tooltje om voortgang te volgen?

tooltje om voortgang te volgen?

door Isabelle Langeveld -
Aantal antwoorden: 3
Hoi allen,

Ik werk voor Roc Nijmegen aan een pilot cursus in Sharepoint. Helaas heeft dit ROC Moodle niet als optie gezien vanwege open source koudwatervrees. Ik durf mijn vraag hier nauwelijks te stellen, maar omdat ik weet dat hier veel mensen zijn die ook wel eens verder kijken dan Moodle vraag ik het toch. Weet iemand een tool waarmee je bij kan houden bij welke opdracht uit een serie opdrachten een leerling is aangeland?

Het doel is dus dat zowel docenten als leerlingen kunnen zien hoe ver ze zijn met hun route door de cursus. Het 2e doel van dit ‘ding’ is dat leerlingen die aan dezelfde opdracht gaan beginnen elkaar kunnen vinden als ze op hetzelfde punt zijn en willen samenwerken.

De eisen zijn ongeveer:
  • Het volgende moet zichtbaar zijn voor zowel leerling, medeleerling als docent:

- Met welke opdracht gaat een leerling starten (b.v. markering in geel)

- Welke opdracht is klaar voor beoordeling (b.v. blauw)

- Welke opdrachten zijn al met voldoende beoordeeld (groen)

- Welke opdrachten zijn met onvoldoende beoordeeld en moeten dus verbeterd worden (bv rood)

  • Het ‘ding’ moet makkelijk bij te houden zijn door zowel leerling als docent
  • Alleen de leerling die eigenaar is mag wijzigen met welke opdracht zij start of klaar is
  • De leerling mag niet kunnen wijzigen wat de docent in haar route heeft veranderd
  • Vanuit dit ding kan een leerling doorklikken naar de opdrachten
Wat zou daar nu een goede oplossing voor zijn? Ik weet dat zoiets in N@tschool standaard aanwezig is. En in Moodle kun je dat via de Opdrachtenknop natuurlijk als docent ook zien, maar dat is weer voor medeleerlingen niet zichtbaar. Nou ja, ik mag Moodle toch niet gebruiken...

B.v. dank!
Isabelle

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Isabelle Langeveld

Re: tooltje om voortgang te volgen?

door Ger Tielemans -

Zijn dit niet de workflows die standaard in Sharepoint zitten?
(Informeer eens bij de firma Wortell die Sharepoint voeren: zij hebben voor het basisonderwijs een aan Sharepoint gekoppelde frontend gemaakt.)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: tooltje om voortgang te volgen?

door Isabelle Langeveld -
Ja, ik heb inmiddels de workflows ontdekt en ik denk dat ik daarmee wel uit kom. Dank voor de Wortell-tip. Ik hoop dat de school waarvoor ik werk nav mijn pilot besluit dat het kale Sharepoint onvoldoende biedt, of natuurlijk liever nog dat ze Sharepoint als repositiry gaan gebruiken en Moodle als ELO.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Isabelle Langeveld

Re: tooltje om voortgang te volgen?

door Ger Tielemans -
Ik had gehoopt dat ze dat hier bij de inrichting van de scholingsboulevard (VMBO-3-4/ROC) ook hadden gekozen, maar daar is voor Educator gekozen. 
Gemiddelde van de beoordelingen:  -