Trendwatching

Trendwatching

door Ger Tielemans -
Aantal antwoorden: 3
De firma Schoolmaster biedt gebruikers van Moodle aan om hun cursussen te converteren naar Magister-ELO. Wat vinden anderen van dit geweldige aanbod?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Trendwatching

door H Hak -

Ha Ger,

Ik lees op de website toch iets anders:

Om de docent en leerling te helpen in de uitgebreide mogelijkheden van ons ELO, hebben we in het ‘Vandaagscherm’ van de Magister WEB Portal een gedeelte gereserveerd voor handige links naar het ELO.
De volgende Moodle-onderdelen worden geconverteerd: Cursuscategorieën, Cursussen, Cursusindelingen, Cursuslidmaatschap, Bronnen, Opdrachten en Opdrachtpogingen. In slechts een paar muisklikken hebt u uw MWP-omgeving gevuld. Alle harde verwijzingen naar de Moodle-omgeving vanuit het lesmateriaal worden netjes omgezet naar de MWP, zodat u daar niets kwijtraakt. Ons doel is om de conversie door de school zelf te laten uitvoeren.

Voorlopig kies ik er nog even voor om "ons" ELO of "het" ELO  nog even op onze eigen server te laten staan omdat ik gezien "ons" en "het"  vermoed  dat schoolmaster nog niet helemaal begrijpt waar de afkorting ELO voor staat.

http://www.schoolmaster.nl/Default.aspx?tabid=444



Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Trendwatching

door Johannes Kamp -
Zoals ik het lees, zuigt Schoolmaster met deze (overigens door de school zelf uit te voeren) conversie naar Magister-ELO een Moodle-database van een school stukje bij beetje leeg. Het is de bedoeling dat je daarna in de Magister-ELO verder gaat. Dit heeft (op dit moment) maar 1 groot voordeel, je hoeft je resultaten niet naar Magister over te brengen. Voor de leek is het een bedriegelijk stukje tekst, die alle andere zaken die Moodle biedt buiten beschouwing laat en vooral allen die zo graag alles onder 1 noemer brengen zal aanspreken. (In mijn ervaring zijn dat vaak niet de mensen die er mee moeten werken)

Je kunt deze conversietool natuurlijk (steeds opnieuw) gebruiken om resultaten van Moodle naar Magister over te brengen, MAAR ik denk dat dat helemaal niet de bedoeling is. Op de scholen waar dit ingezet gaat worden verwordt Moodle tot ontwikkeltool.

Johannes
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Johannes Kamp

Re: Trendwatching

door Ger Tielemans -

telefonisch nagevraagd.. Hans je laat je echt foppen:  ze bedoelen inderdaad (eenmalig) leegzuigen van Moodle en dan verder in Magister.

  • Amadeus school? (dacht de man aan de telefoon) schijnt dit al gedaan te hebben..

    De truc van Johannes: elke keer gebruiken voor inlezen van cijfers had ik nog niet bedacht, ik weet ook niet of dat herhaald lukt.. 

Telefonisch advies van Magister: wie Moodle echt*) gebruikt, kan daar beter mee doorgaan!! 

"ons ELO" in Magister is maar een bescheiden aftreksel, vooral bedoeld voor aanhangers van individueel onderwijs en SCORM liefhebbers: het schrikbeeld van een elektronische muur met individuele opdrachten, kortom de nieuwe saaiheid. (Scorm? in Magister kun je echt geen LMS activeren waar je het LMS-model van je leerling in onderbrengt: wie dat wil moet naar N@tschool.)

COMMON SENSE: wie Magister gebruikt kan maar beter omzien naar een ander pakket, want een pakket dat niet kan koppelen via webservices heeft echt geen toekomst.. 




*) let op het woord echt: teleurstelling over het slechte gebruik van de mogelijkheden van Moodle op school is een slechte raadgever...

Gemiddelde van de beoordelingen:  -