Mezuen egilea: Glenys Hanson

Hi Itamar,

What the Moodle.org community exemplifies to me is not "how to participate in a community site where Moodle is made and discussed" but how a very culturally and professionally diverse bunch of people manage to work together, constructively, amicably, and respectfully of each other (most of the time, anyway). This is one of the things I hope my students learn. In these forums I stumble a lot - but it's not acting. Thanks to you, and many others, and the attitude here,  I feel free to stumble and ask for help without blushing. I notice others do to.

___

What did I mean by sophistry? what the dictionary says. That is, I can't believe you're serious in all that you write. You're sometimes teasing us, aren't you?

Cheers,

Glenys

You're right Lev - I've modified the Subject.

Hi Itamar,

I know you teach a branch of philosophy and I've got it wrong in the past, but I think I'm right now: it's sophistry !

If I understand your last paragraph correctly, we teachers shouldn't teach anything, just show students examples of ourselves learning. So we log them in to Moodle.org and that's the job done. begi-keinua

Your fan,

Glenys

Hi there,

Another way, simpler for someone like me:

Admin has to set:

Security > Site policies > Enable Trusted Content

Add a label in section 0 on the course main page

In HTML mode in the label, enter the text:

<style type="text/css">.section .left{font-size:0;}</style>

The label becomes invisible to students.

Guess who told us how to do this?  Itamar Tzadok of course!

Cheers,

Glenys

Bonsoir Philippe,

Excuse-moi, je n'ai lu ta réponse qu'aujourd'hui. Je suis très favorablement impressionné par l'esprit d'ouverture de l'ICAM - Ecole d'ingénieurs généralistes. C'est rare qu'on laisse les étudiants visiter tous les cours de leur institution.

Ça a existait autrefois pour les enseignants dans l'Université de Franche-Compté. On nous fournissait le nom d'utilisateur et le mot de passe de "Machin" et "Machin" était inscrit comme invité dans tous les cours de l'université - mais sans le droit de participation (poster des messages, écrire dans les wiki, etc.) J'ai ainsi eu le plaisir de visiter en tant que "Machin" beaucoup des cours de mes collègues. Et j'ai pu voir la présence d'un "Machin" dans mes propres cours de temps en temps.

Comme Séverin dis, tu dois pouvoir trouver une solution en manipulant les rôles et le permissions.

Cheers,

Glenys

Bonsoir,

Dans les cours à distance, j'ai appelé plusieurs fois des étudiants par téléphone ou sur Skype - mais jamais sans les prévenir avant par e-mail ou message personnel pour demander leur autorisation. Je n'ai pas eu de réaction négative.

Cheers,

Glenys

Puntuazioen batez bestekoa:Super cool ! (1)