Kiriman dibuat oleh Glenys Hanson

Bonjour Luiggi,

Je viens de conseiller ForumNG à mes collègues enseignants de langues sur le Lang Teaching forum: Exporting forum contents. Une personne l'a installé mais a rencontre ce bug déjà signallé dans le tracker: Call to undefined method mod_forumng_filemanager_evilhack::get_renderer()

Comment tu as fait pour l'éviter ?

Cheers,

Glenys

Bonsoir Stéphane,

Puisque tu as l'air de bien connaître Xampp...

Depuis longtemps j'ai Xampp installé sur Windows 7 (et sur Mac Lion et Mac Snow Leopard) et j'ai installé Moodle 1.9 dessus. Facile, pas de problème. Maintenant je voudrais y installé aussi Moodle 2.3.

Puisque j'ai déjà un dossier moodledata, comment je fais ? J'ai besoin de garder la version 1.9 parce que mon Moodle en ligne est toujours cette version.

Cheers,

Glenys

Hi Stan,

Sorry to contradict you, but all my Hot Potatoes sound files on Moodle 1.9 have relative links. I frequently move them around from one server to another with no problems.

The problems beginners often have:

• not keeping all the files together in the same folder (but that doesn't seem to be Christina's problem)
  • having spaces in the file name
  • if using say, Dewlayer, not uploading the dewplayer.swf file
  • if using Dewplayer or similar, in the exercise settings, "Force media plugins" should be set to "No" (see below). To use the built in Moodle player, set it to "Yes" but it's not so reliable in my experience.

Hope this helps,

Glenys

Lampiran 2012-07-28_17-48-39.jpg

Sorry to disagree with you, Joseph, but it is possible in Moodle 1.9.

First, as Admin, you have to override permissions for the course concerned so that Guests can attempt and preview Quizzes.

Then there are two ways to let Guests do the Quiz:

1. Give them a direct link somewhere like this: Eastenders.
  2. Tell Guests on the course page something like: "You can do the Quiz activities if you click on Preview (Example: Grammar Activities).

I'm sure that among the 231 results I've already explained this.berkedip  I've been doing it for years.

It does depend, though, what you mean by "do". With my workaround there'll be no meaningful results in the Gradebook but Guest do see their results as they work through. No idea what would happen if 1000 Guests were working simultaneously.

Cheers,

Glenys

Rata-rata penilaian:Useful (2)

Bonsoir Charlotte,

Et oui, avec QuizPort dans Moodle 9, on peut déterminer que avec, par exemple, un score de de moins 70% pour la Quiz W on passe à la Quiz X et avec un score de plus de 70% on passe à la Quiz Y. On peut aussi intercaller dans la séquence des quiz des pages html qui ne sont pas des quiz. Voir ci-dessus les  possibilités :

Cheers,

Glenys

Lampiran 2012-07-24_20-50-50.jpg