Hi Robin,
Have you read Vista and Windows 7 in Moodle docs?
Cheers,
Glenys
Hi Tom,
Then some clever techie person has removed it on the server. You'll need another clever techie to put it back or explain how to do so.
Sorry, that's not me.
Glenys
Hi Tom and Mary,
I can see it on my version of 1.9.11 as in the screenshot below.
As Mary said, go to admin>users>permissions >user policies (it's the second to bottom).
Cheers,
Glenys
Bonsoir Jean,
Le "Moodle package for Windows" c'est une solution "tout en un" et est destiné à tourner en local sur un ordinateur de bureau pour tester Moodle et non sur un seveur en ligne avec de vrais étudiants. Malheuresement, il ne fonctionne pas sur Windows Vista et Windows 7.
Pour ces versions récentes de Windows, j'ai essayé deux solutions :
Pour un serveur en ligne, il faut impérativment utiliser le "Standard Moodle Package" pour des raisons de sécurité.
Je ne peux pas aller plus loin : je laisse la place aux copains qui connaissent beaucoup plus sur la technique que moi.
Cheers,
Glenys
Hi Jonathan,
You're right: it's a pain for teachers. The version used to be visible at the bottom of every Moodle site but that was a security risk. Seems to me to there should be a way of easily making the version visible to teachers and other trusted users of a Moodle site. You could either ask your Admin to create a local solution or put it in the Tracker to get (hopefully) a global one.
Cheers,
Glenys