Posts made by Joseph Rézeau

Picture of Développeurs Picture of Développeurs de plugins Picture of Moodleurs particulièrement utiles Picture of Testeurs Picture of Traducteurs

Bonjour Daniel,

Dans Tableau de bord / Administration du site / Plugins / Modules d'activité / Glossaire

Réglages des formats d'affichage

Pour chacun des formats d'affichage qui seront utilisés dans ton glossaire il faut sélectionner la ligne "Consulter par catégorie".

En fait il serait plus simple que l'administrateur accorde tous ces onglets sur tous les formats de glossaire pour un site Moodle. Je ne comprends pas que ce ne soit pas le cas par défaut!

Et joyeux Noël,

Joseph

Average of ratings: Utile (1)

Moodle in English -> Quiz -> Question type numeric -> Re: Question type numeric

by Joseph Rézeau -
Picture of Core developers Picture of Particularly helpful Moodlers Picture of Plugin developers Picture of Testers Picture of Translators

Hi Eva and thanks for attaching your sample question.

I confirm your findings. There is definitely something wrong in the way numerical questions are assessed. The documentation states:

Units can also be specified. For example, if you enter a unit of 'cm' here, and the accepted answer is 15, then the answers '15cm' and '15' are both accepted as correct.

OK, let's have a numerical question with '15' as the correct answer and 'Unit handling' set to 'Units are not used at all. Only the numerical value is graded'.

The illogical feedback behaviour depends upon the question behaviour.

• behaviour = Deferred feedback: '15cm' is accepted as correct upon submitting answer with this message "The correct answer is: 15"
  • behaviour = Immediate feedback with CBM: '15cm' is accepted as correct upon checking answer
  • all other behaviours: '15cm' triggers the error message: "You must enter a valid number. Do not include a unit in your response."

@Tim, this definitely looks like a bug. What do you think?

Picture of Développeurs Picture of Développeurs de plugins Picture of Moodleurs particulièrement utiles Picture of Testeurs Picture of Traducteurs
Merci Christian,
Tu n'es pas hors sujet du tout. Je souhaite à tous les moudleurs un Noël aussi joyeux que possible vu les circonstances. wink
Notre cadeau sera peut-être le vaccin anti-Covid ?
Voici mon sapin de Noël très écologique, comme tous les ans, mon fidèle sapin de Nordmann du jardin, juste décoré de bulles virtuelles.
Average of ratings: Super cool ! (3)