Joseph Rézeau
Posts made by Joseph Rézeau
@Don,
I know of Gordon's essayautograde question type. Oliver Tacke has also created a kind of autograde Essay H5P activity. I expect the auto-grade feature can have its uses in real-life teaching, although I tend to be skeptical of the "grade" thus given/obtained.
On the other hand I would favour such Essay features that would include:
a) the display of word-count (as per Dominique's suggestion in this discussion);
b) some kind of feedback which would tell the student whether they managed or forgot to use certain keywords, or made some (previously recorded by the teacher) mistakes... with a chance to re-submit their Essay after amending it, of course.
The second feature needs some kind of "answer analysis".
Merci pour l'explication, Patrick. Les membres de ce forum qui n'ont jamais connu d'autre clavier que celui d'un ordinateur ont sans doute un peu de mal à imaginer ce qu'est un "retour chariot", n'ayant jamais manipulé le chariot d'une machine à écrire.
J'ai appris à taper à la machine sur une vieille Underwood, lorsque j'étais en classe de terminale, en 1961-1962. C'était du costaud et du lourd, et il fallait un peu de poigne pour retourner le chariot en début de ligne... J'ai eu ensuite une Olivetti, puis deux machines électriques à marguerites. Puis, avec mes ordinateurs successifs, une imprimante à aiguilles (si, si, ça a existé), puis une imprimante laser N & B, puis plusieurs imprimantes à jet d'encre... Que de progrès depuis les tablettes d'argile et l'écriture cunéiforme !