Poruke koje je napisao/la Joseph Rézeau

Slika Core developers Slika Particularly helpful Moodlers Slika Plugin developers Slika Testers Slika Translators

Marie wrote "In the past, we had seen UX designers come up with concepts that were not feasible to implement or developers build things that a common user would not be able to use".

That is hard to believe happens all the time.😁

Thanks for the update, anyway!

Slika Core developers Slika Particularly helpful Moodlers Slika Plugin developers Slika Testers Slika Translators

Hi Marko,

Thanks for providing such a detailed explanation. Let's hope someone will provide a way of achieving things the way you want.

There is no such thing as a lost cause, but some causes get better attention than others.😉

Hi Marko,

1.- You write "The funny thing is when you have the Single-answer Multiple choice GIFT format question such as:-----------
Banana is {
=yellow
~%-50%white
~%-50%black
~%-50%blue
} The total score, if the student ticks all the answers, is negative 0.5 (or -0.5)."

In a single-answer Multiple Choice question it's impossible to tick all the answers, single-answer produces radio buttons, and only ONE choice can be selected.

2.- Your problem has nothing to do with the GIFT format. If you create your question directly using the Question editing interface provided by the Moodle question bank, you get the same result.

3.- This is debatable (and has been debated in this forum) but from a pedagogical point of view I maintain that it does not make sense to award negative points in questions and quizzes.

Joseph, once a teacher, always a teacher 😉

Slika Développeurs Slika Développeurs de plugins Slika Moodleurs particulièrement utiles Slika Testeurs Slika Traducteurs
Réflexion faite, ce serait trop risqué. Il vaut mieux que tu en restes à l'astuce expliquée plus haut dans notre conversation, qui fonctionne et ne risque rien.
Slika Développeurs Slika Développeurs de plugins Slika Moodleurs particulièrement utiles Slika Testeurs Slika Traducteurs
J'ai ajouté l'option "Deactivate Playback Rate" à l'éditeur de H5P Interactive Video. Ça m'a pris environ 20 minutes, le temps de comprendre comment ça marchait (je ne suis pas très rapide).

Comme d'habitude, il est plus ou moins facile (ici, très facile) de modifier le code d'une activité H5P. C'est ensuite que les choses se gâtent. La petite équipe de H5P est surchargée de travail et les modifs proposées peuvent prendre des mois ou des années avant d'être publiées (voire jamais). Donc, si tu veux procéder au changement sur ton propre site, tout dépend de tes connaissances en programmation, de ton rôle (simple enseignant ou admin), de ta volonté d'accepter un hack qui peut poser problème lors d'une éventuelle prochaine mise à jour de l'activité H5P, etc.

Je peux te proposer :
  • un petit fichier patch où tu trouveras les quelques lignes à modifier (à charge pour toi de procéder aux modifs)
  • un contenu d'exemple H5P Interactive Video comprenant mes modifs
  • un lien vers ma branche 'papijo' de H5P Interactive Video sur mon github (il faut savoir utiliser github et npm)
Le tout "à tes risques et périls" selon la formule consacrée...