Posts made by Joseph Rézeau

Picture of Développeurs Picture of Développeurs de plugins Picture of Testeurs Picture of Traducteurs

Patrick "Plutot que de" commenter des lignes", ce que je fait le plus souvent est d'ajouter au fichier config.php (situé à la racine de Moodle) une ligne du genre $CFG->pas_de_xxxxx =1; // ex CFG->pas_de_lien_latex "

C'est pas bête, ça, Patrick, très astucieux, même.cool

Joseph

Picture of Core developers Picture of Plugin developers Picture of Testers Picture of Translators

1.- You can create a truly global glossary for a whole moodle site. Create that glossary on your moodle site's front page. Have you tried it?

2.- Not sure I understand what you mean by "pull entries from specific categories etc."

Please keep in mind that glossaries in Moodle serve 2 functions:

a) a glossary is a resource which can be browsed by the users, added to and commented upon (if the necessary permissions are granted to specific users);

b) if that feature is implemented, then autolinks to glossary entries are dynamically generated for a number of other resources (HTML pages, uploaded HTML pages, quizzes & lessons, forums, etc.

For me feature (b) is the most useful in my teaching.

Joseph

Picture of Core developers Picture of Plugin developers Picture of Testers Picture of Translators

In your original post the error message shows "ALTER TABLE mdl_questionnaire ADD grade BIGINT(10) NOT NULL DEFAULT"

but when I examine the files in the questionnaire module for moodle 2.0, in the DB folder, there is no mention of BIGINT anywhere...

Are you sure you are using the correct, latest version of Questionnaire for moodle 2.0? Can you attach the mod/questionnaire/db/upgrade.php file to your reply?

Picture of Développeurs Picture of Développeurs de plugins Picture of Testeurs Picture of Traducteurs

1.- Normalement le message d'erreur rhédibitoire (unicode) devrait s'afficher sur fond rouge, et les messages non bloquants (php_extension etc) sur fond jaune...

2.- Tu disais "'J'utilisais un moodle 2.0 de première version pour une site secondaire. La semaine dernière, j'ai effectué la mise à jour vers la dernière version 2.0.2+."

Normalement, le passage de la 2.0 à la 2.0.2 ne devrait pas entraîner ce type de messages d'erreur... il a dû se produire quelque chose de pas normal sur ton installation...