"Can i use this modules in my lesson modules Pages."
No you can't. Quiz and Scorm activities are totally separate activities from the Moodle Lesson activity.
Joseph
"Can i use this modules in my lesson modules Pages."
No you can't. Quiz and Scorm activities are totally separate activities from the Moodle Lesson activity.
Joseph
Sophie :
[Ces 6 catégories] contiennent des sous-catégories correspondants à des compétences. Enfin, ces sous-catégories contiennent des sous-sous catégories correspondants à des aptitudes.
Après 44 années d'enseignement je n'ai toujours pas compris la différence entre les "compétences" et les "aptitudes", ce qui ne m'a pas empêché d'enseigner. Mais il est vrai que je n'ai eu aucune formation (les IUFM n'existaient pas encore) à mon métier et que j'ai dû faire bien des erreurs.
Mea culpa.
Joseph
Jérome :
La leçon est une activité dont la prise en main est nettement moins difficile qu'il n'y parait au premier abord ...
Hum, ça se discute. Moi je dirais que la manipulation du module Leçon de Moodle est moins difficile qu'il n'y parait au premier abord mais ... beaucoup plus difficile qu'il n'y parait au second abord.
J'ajouterai que - malheureusement - ça fait plusieurs années que ce module Leçon n'a plus de "mainteneur officiel" chez Moodle et la liste des bugs non corrigés est longue, en particulier dans la version 2 de Moodle. Ce qui n'empêche pas de l'utiliser, évidemment.
Joseph
Hi Dan,
The kind of feature you want has been asked before in this forum and I have conducted several "experiments" towards that end. One "variety" of Questionnaire that I created was a kind of "portfolio", which allowed participants to enter data, save it and review it at will. However, this feature never made it to the "normal" distribution of Questionnaire.
These discussions will show you how the question was discussed.
As you may know (or not), there are plans to make a brand-new module in Moodle 2.1 (some time at the end of this year or more likely some time next year), called "Survey", which will incorporate the current features of the Survey, Feedback and Questionnaire modules combined, plus maybe some more features. See this documentation page: Development:Survey 2 brainstorm.
Right now there is a kind of workaround to do what you want. If you set your questionnaire to "Save/Resume answers = Yes", then the participants can fill in their responses, save them, review them, save again etc. This works exactly like you want except that, once the participants have clicked the Submit button, they can no longer review/edit/save their responses.
ATB
Joseph
PS You can contact me (at my email address in my profile) for any further help in this matter.