Joseph Rézeau
Posts made by Joseph Rézeau
I tend to agree with Brett, Chris and Gordon---and disagree with the OP's wanting to display correct/incorrect answers when the grading type is set to 'all or nothing'.
The logic behind an 'all or nothing' grading type is precisely that the whole of the answer is to be displayed as correct or incorrect. If the feedback were to show individual correctness/incorrectness, then it would go against the 'all or nothing' logic.
I'm amazed at the list of grading options for this question type:
All or nothing
Absolute position
Relative to correct position
Relative to the next item (excluding last)
Relative to the next item (including last)
Relative to both the previous and next items
Relative to ALL the previous and next items
Longest ordered subset
Longest contiguous subset
It seems to me that some of those options defy logic and I'd be curious to know if they are actually used in real-world situations. By real-world I mean not ordering a set of A to F letters, but items such as dates, phrases, procedures, etc. Any examples welcome!
Bonjour Christophe,
Rappel des règles: Pour une demande concernant une activité H5P, précisez impérativement si c'est h5pactivity ou hvp qui est utilisé.
Je ne vois aucune explication à ton problème, et il manque des précisions à ta question. Quand tu dis "Dès lors qu'un Interactive Book contient sur l'une de ses pages un Essay, celui-ci ne s'affiche plus, il reste cependant modifiable", c'est qui, celui-ci : l'activité Interactive Book ou l'activité incluse Essay ? Une capture d'écran pourrait nous aider, ainsi qu'une capture de la console du navigateur si elle contient des messages d'erreur. Et aussi éventuellement es-tu en mode débogage ?
Je viens d'essayer d'inclure un Essay dans un Interactive Book avec les données suivantes:
- site de test Moodle local, version la plus récente disponible Moodle 4.2.2 (Build: 20230814)
- activité H5P (icône bleue)
- contenu interactif (icône noire)
- Interactive Book 1.7.5
- Essay 1.5.4
Aucun problème détecté, l'essay s'affiche bien dans l'activité Interactive Book.

Remarque.- Je suppose que l'enseignant a une bonne raison d'inclure une activité Essay dans un Interactive Book, mais je signale que la question de type Essay/Composition propre à Moodle est bien supérieure à l'activité H5P Essay...
Moodle in English -> Lesson -> MCQ Option error -> Re: MCQ Option error
Computer back home from the doctor's and in good health.😊
Started QA testing just now.🤓