Taalpakket wijzigen

Taalpakket wijzigen

door Stefan Lochten -
Aantal antwoorden: 4
Ik ben bezig geweest met het wijzigen van het taalpakket, want overal waar cursus staat moet community komen te staan, weet iemand of dit mogelijk is, want ik ben zelf al wat bezig geweest, na het opslaan en vernieuwen gebeurt er namelijk helemaal niks bij mij, en staat er nog steeds cursus.
En heeft iemand een programma om meerdere bestanden tegelijk te openen en te doorzoeken zodat ik meerdere bestanden tegelijk op cursus kan laten zoeken en wijzigen.

Alvast bedankt
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Stefan Lochten

Re: Taalpakket wijzigen

door Ger Tielemans -

Welke versie gebruik je van Moodle? In de hogere versies wijzig je nooit meer de taalbestanden zelf maar voeg je woorden toe aan een locale lijst.

Ik zou de bestanden in de taaldirectorie doorzoeken op jouw woord cursus (daar is software voor), noteren in welke taalbestanden dat woord voorkomt en dan via de taalingang van Moodel dal woord wijzigen: komt er een nieuwe taalversie van Koen, dan overschrijft die niet jouw lokale aanpassingen. (Koen, dat klopt toch?)

Als antwoord op Ger Tielemans

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Ja, inderdaad. Ik dacht vanaf 1.9, maar het kan ook 1.8 zijn moet je als beheerder eerst jezelf recht geven om het taalpakket zelf te wijzigen. Doe je dat niet, dan werk je op een lokale kopie die niet overschreven wordt door een upgrade. Overal afblijven is dus de beste optie voor iedereen, behalve voor mij glimlach.
Een andere tip is ook om geen kopie te maken van het hele taalpakket in de lokale map want dan mis je de update van het taalpakket. Voor Moodle 2.0 zou er een nieuwe vertalingsinterface komen die het vervangen van een woord in het hele pakket zou moeten vereenvoudigen. Zie GSOC-project
Als antwoord op koen roggemans

door Ger Tielemans -

Koen, wat doe ik fout als ik in een lokaal taalpakket opeens //orphaned zie?

(ik probeerde de toevoegingen van Edurep en MrCute in het lokale IMS/CP pakket te combineren.)

Als antwoord op Ger Tielemans

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Je doet niets fout. Dat zijn strings waarvoor er om één of andere reden geen Engelse versie meer is, bijvoorbeeld omdat die string in een oudere Moodleversie gebruikt is en iemand die per ongeluk uit het Engels gewist heeft.