Installation problem (UTF8)

Installation problem (UTF8)

ved Masoud Pour -
Antal besvarelser: 10
Jeg prøver at installer moodle for første gang.
Under installation får jeg en liste over min system setting.
Jeg får i røde skrift:
unicode
docs.gifmust be installed and enabled

It is required that you store all your data in Unicode format (UTF-8). New installations must be performed into databases that have their default character set as Unicode. If you are upgrading, you should perform the UTF-8 migration process (see the Admin page).

Check

Når jeg checker min mysql setting har jeg
MySQL charset: UTF-8 Unicode (utf8)
MySQL connection collation:utf8_general_ci

Kan nogen fortalle mig hvad der er galt here?
Mange tak
I svar til Masoud Pour

Re: Installation problem (UTF8)

ved Jens Gammelgaard -
Billede af Translators
Hej Massoud,

Hvilken Moodleversion og hvilken MySQL version bruger du? Hvad har du ellers compiled ind i din PHP og hvilken PHP version bruger du..?

Ellers er der med dine oplysninger ikke muligt at se, at der skulle være noget galt smiler
I svar til Jens Gammelgaard

Ang: Re: Installation problem (UTF8)

ved Masoud Pour -
mysql 5.0.32
php 5.2.5
Jeg har oploaded en fil som du kan se alle opsætninger på min server.
Min provider er one.com
Jeg kom over problemet med at slette alle tabeler på databasen og starte på ny.

Nu prøver jeg at installere 1.9 XXX. Jeg får en anden problem.

No warnings - Scroll to the continue button

assignment



Med der er ingen knap til at gå videre! Der er oprettet 106 tabeller på databasen. Any suggestion ?
I svar til Masoud Pour

Re: Ang: Re: Installation problem (UTF8)

ved Jens Gammelgaard -
Billede af Translators
Desværre er der ikke nok oplysninger og de oplysninger, som evt. kunne give et prej,- kræver som jeg umiddelbart ser det: 1) At du får Moodle installeret korrekt og derpå bruger debugging funktionen,- eller at du bruger nogle serverlogging funktioner. Disse funktioner tror jeg ikke du kan få med en provider i one.com' kaliber,- men du kan prøve at spørge og de kan lave en realtime trail-log på din installering.

Fra egne og andres erfaringer kan de helt 'billige' hosts bedst bruges meget små pilotafprøvninger.
I svar til Jens Gammelgaard

Ang: Re: Ang: Re: Installation problem (UTF8)

ved Masoud Pour -

Tak for dit svar
Jeg skal heller ikke bruge moodle til produktion formål. Meningen var at se og afprøve produktet.
Jeg starter helt rent uden tabeller på mysql og ingen opgardering. Jeg har også kigget på engelsk forum og kan se at mange har det sammen problem.
Der er nogle forslag med at hvordan man kommer over problemet men ingen af forslagene virker hos mig.
hermed en link til "evt." løsninger:
http://docs.moodle.org/en/Installation_FAQ#Installation_hangs_when_setting-up_database_tables

I svar til Masoud Pour

Ang: Re: Installation problem (UTF8)

ved Henny Stewart -
One.com kan du vist godt opgive. Deres mysql-servere er vildt overbelastede, og det største de kan køre er nok Wordpress, det endda kun på en god dag. Beklager!
I svar til Henny Stewart

Ang: Re: Installation problem (UTF8)

ved Masoud Pour -
Er der nogen derud kan forlag en anden provider som kan være mere moodle venlig end one.com.

Jeg vil bare afprøve produktet.

Mange tak
I svar til Masoud Pour

Ang: Re: Installation problem (UTF8)

ved Kalle Nielsen -
www.danhost.dk
Det kører fint. Jeg har leget med tre forskellige Moodle-installationer i snart et par år - og der er ingen problemer så længe vi taler om mindre sites.
I svar til Kalle Nielsen

Re: Ang: Re: Installation problem (UTF8)

ved Jens Gammelgaard -
Billede af Translators
Alternativt kan du downloade en lokal server på:

http://www.apachefriends.org

Så er det gratis til afprøvning og du får din lokale computers ressourcer, hvilke er en del flere end de før nævnte billige hosts...

D.v.s. blot til lokal afprøvning...

Håber du kan komme positivt videre herfra.

Mvh
Jens
I svar til Masoud Pour

Re: Ang: Re: Installation problem (UTF8)

ved Ian Semey -
Lokal installation er forholdsvis ligetil, med den pakke som er anvist - xampp.

Ellers kan man også bruge domaindirect.dk, hvor det er lykkedes mig at installere moodle.

Måske ville jeg tjekke at din moodle-mappe er komplet. I mit første forsøg ved DomainDirect, var jeg alt for utålmodig og gik i gang med at uploade alle source-filerne mens jeg var på net med mit 3-modem, på vej fra DK til Malmö. Det betød at FileZilla ikke fik genoptaget overførslen ordentligt efter jeg forlod det danske mobilnet og kom til det svenske, så der manglede en del filer.

Løsningen var at geninstallere moodle-mappen, og det kan måske også være noget du kan tjekke:, sammenlign antallet af filer i moodlemappen på serveren med en moodlemappe du har downloadet.

Mvh. Ian