Er der nogen, der har erfaring med anvendelse af bloggene i Moodle?
Jeg spørger af følgende grund: Mine studerende har været en enkelt dag i feltpraktik, hvor de skal lave en lille afrapportering.
Lige nu strømmer feltpraktikrapporterne ind i word-filer. Alle, jeg endnu har set, med karakter af dagbøger mere end af analyser.
Det fik mig til at tænke: Disse indlæg skal da ind i en blog, og vi har muligheden på moodle.
Mit primære sigte er, at de studerende skal se hinandens indlæg og gerne kommentere på dem.
Mit sekundære sigte er, at de skal prøve at oprette et bloginglæg.
Nu kommer spørgsmålet:
- Skal jeg lave en feltpraktik-blog i mit navn, hvor alle laver (mindst) et indlæg med egen feltpraktik-rapport?
- Eller skal jeg bede dem lægge feltpraktikken ind i deres egen blog?
- Eller skal jeg bare skrotte blog-tanken og bruge et forum?
Jeg har ikke brugt blog-funktionaliteten tidligere, og jeg vil jo gerne have den afprøvet, men er dette den rette lejlighed?
Det vigtige er, at de studerende ser hinandens indlæg og meget gerne forholder sig til dem og kommenterer på dem.
Jeg skal nok lige tilføje, at rapporterne fylder fra ½-3 sider (godt 6000 tegn) med en enkelt på 8 sider (15.300 tegn)
Hurtig hjælp er ønskelig, for timerne er i morgen. Rigtig ærgerligt, at jeg ikke fik idéen tidligere - men der kommer et år efter dette 
På forhånd tak
/Dorte