Hej Paul
Selvom der er links til Scorm på Wikipedia, så kan jeg da lige tilføje mine erfaringer med SCORM.
Det der ligger i det som jeg forstår er at en scorm-pakke ofte er en zipfil, med en xml-fil i, der skal indeholde nogle oplysninger om opbygningen af pakken. (den sørger det program man laver SCORM pakken ofte)
De læringsobjekter med information og opgaver/tests, man laver kan så snakke med Moodle, så læringsobjektet kan vha. nogle fastlagte javascript funktioner, spørge Moodle om f.eks. hvad hedder den bruger der er logget ind.
Og den anden vej, kan læringsobjektet fortælle Moodle hvilke score den pågældene bruger opnåede, point'ene kan så samles i kursets points/karakter tabel for alle eleverne.
Zipfilen/SCORM pakken kan indeholde en sekvens af htmlfiler, med opgaver fra, f.eks. toolbook, flash, java, ActiveX eller en anden type applikation/plugin, kombineret med animationer,lyd ell. og skulle kunne flyttes fra et læringssystem (LMS) til et andet, hvis det overholdte standarden.
Der hvor det begynder at blive speget er at der er forskellige versioner af standarden, med forskellige muligheder for kommunikation (mellem Moodle og læringsobjektet), så man skal lige lurer hvilken version man exporterer og hvilken version af scorm, den moodleversion man bruger understøtter.
Med hensyn til Moodle og azero så har jeg ikke prøvet kombinationen, men jeg ved at de som standard på deres unix/linux servere kører med phpindstillingen php_safe_mode=on (det gør de fleste danske webhoteller) hvilket i nogle tilfælde kan volde problemer hvis man via moodle vil oprette biblioteker til at uploade filer i. Ligeledes vil jeg umiddelbart, hvis man har mulighed for det, anbefale at installerer og arbejde med moodle på en webserver der står på skolen netværk, primært pga, hastigheden (trafikken skal ikke over internettet), man er som regel ikke begrænset af de 100-500MB som et webhotel ofte tilbyder. Man har selv kontrol over opsætningen af serveren, Moodle giver mulighed for at integrere brugere fra skolens evt, eksisterende brugerstyringssystemer.
Jeg startede selv med at have det kørende på en tilfældig computer i klasselokalet.
Det skal så siges at jeg selv har et godt kendskab til både programmering, linux og netværk, så det er udfra den baggrund, at jeg prioriterer således.
Men det er lang fra en forudsætning.

Med venlig hilsen - og god fornøjelse.