Folkeskole, Moodle, wiki og tegnsæt

Folkeskole, Moodle, wiki og tegnsæt

ved peter lyberth -
Antal besvarelser: 1
Ja beklager den noget lange titel, men der jo ingen grund til at oprette flere postssmiler

Som kommende folkeskolelærer, vil jeg gerne se på muligheder for at integrere IT mere i undervisningen. Og til det er mit valg så blevet moodle.
Inden jeg sætter det helt store igang, er jeg gået i gang med at teste systemet igennem, og det ser jo glimrende ud.

MEN:
1)
Jeg kan simpelthen ikke greje wikien! Jeg har læst og læst, men jeg kan simpelthen ikke få wiki markup sproget til at funke. Hvis jeg, eksempelvis, starter en linie med !! bliver det ikke en heading og sådan forstsætter det, med alle de forskellige markup muligheder der er.
Hvad gør jeg galt?

2)
Jeg har sat moodle til at bruge dansk sprog, men når jeg tilføjer et projekt er der problem med tegnsættet. Der skal jeg manuelt skifte tegnsæt i min browser(firefox), ellers bliver tegnene ikke vist korrekt.
Nogen idé hvorfor?

3)
Og den sidste ting.
Er der eventuelt nogen her, der har erfaring med Moodle i folkeskolen?
Jeg vil meget gerne høre om erfaringer med brug af Moodle i folkeskolen.

På forhånd tak.
I svar til peter lyberth

Re: Folkeskole, Moodle, wiki og tegnsæt

ved Ian Semey -

Ad 1)

Det har noget at gøre med at du bruger WYSIWYG-editoren. Hvis du bruger knapperne i den, så virker det. Når din moodle-indstilling er sat til at det er editoren du bruger til at editere i feltet, tilsidesætter den wiki-syntaksen.