Indsæt billede

Indsæt billede

ved Per Hessellund -
Antal besvarelser: 2

Hej

Jeg er netop gået i gang med at afvikle mit første online kursus på moodle-platformen. Debatten går overraskende fint - folk har taget godt imod opsætningen af moodle.

Nu er jeg imidlertid stødt ind i et uforudset problem: de studerende kan ikke oploade billeder i indlæg ved hjælp af indsæt billede funktionen i værktøjslinien. De kan godt vedhæfte billedfiler men det præsenteres jo ikke som et indsat billede.

Jeg kører moodle version 1.7.1+
i version 1.7+ skulle være fin mulighed for at tildele roller, men så vidt jeg kan se, kan jeg ikke give de studerende ret til opload af billeder, uden at de samtidigt får rettigheder over alle uploadede filer...

Passer det?
Hvordan griber du denne problematik an?

Mvh. Per

Ps. Hvis nogen kunne tænke sig at se, hvordan et socialkonstruktivistisk opbygget valgfag på maskinmesteruddannelsen er opbygget, så kører der en demo version på www.aams.dk/moodle klik ind på brintsamfundet, hvor der er åbnet med gæste adgang.

I svar til Per Hessellund

Ang: Indsæt billede

ved Bente Olsen -
Billede af Translators
Hej Per

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, tilladelse til at uploade er nært knyttet til at uploade på kurset som sådan - sådan læser jeg det i al fald i vejledningen/hjælpen. Jeg har kigget i trackeren, der er dit problem ikke oprettet, det nærmeste er et der ligner (mdl-7043). Jeg tror det må være en bug, så jeg synes du skal oprette den der. Jeg skal nok stemme på den efterflg smiler.

Din demo ser i øvrigt spændende ud, den vil jeg kigge nærmere på. Tak for den.

Mvh. Bente
I svar til Per Hessellund

Ang: Indsæt billede

ved Bente Olsen -
Billede af Translators
Har lige lavet en elevtest med vedhæftet billede. Bilaget blev faktisk vist inline. Men man kan jo så ikke selv bestemme hvordan billedet skal stå i forhold til teksten.
Bilag mixed.gif