Animerade demos om quiz och att registrera sig

Animerade demos om quiz och att registrera sig

av Jeff Forssell -
Antal svar: 2
Hej!

Tänkte berätta att jag har en del animationer och andra sidor om Moodle användning som fler kan vara intresserade av att använda (eller förbättra, kritisera). Jag kände mig inspirerad av Dennis Daniels presentationer på Google videos om Moodle (fast hans är på engelska). Kolla gärna upp de! Många intressanta idéer.

http://www.tupo.biz/moodle1.6/course/view.php?id=8
är en "kurs" jag gjort där jag tänkte samla lite råd för folk som skall använda Moodle. Jag började med en sida om "Varför registrera sig?" och en om att skydda sin mail adress. Dessa frågor tror jag hindrar folk från att verkligen prova Moodle. (Och utan att registrera sig kan man inte prov de interaktiva testerna, som jag tycker är en av de mest intressanta saker för min del).

Jag vill också passa på rekommendera det fria programmet WINK som jag använt för att göra Flash animationerna. Nu (fr o m version 2) när den också hanterar Ljud, är det verkligen toppen.

(Om du vill använda mina animationer, men byta ut ljudet (min brytning! och fel i svenskan!) så kan jag skicka wnk filerna så är det enkelt att göra.

Jag kan också erbjuda lekplats om någon vill experimentera med Moodle på min site.

Har någon erfarenhet av Stavningskontroll (i HTML editorn) på svenska inom Moodle?


Antal betyg: -
Som svar till Jeff Forssell

Re: Animerade demos om quiz och att registrera sig

av Jeff Forssell -
Jag märker att det blir lite oklart ovan om länken kanske går till Dennis Daniels Google videos

Det gör det inte. Men denna gör det.
Som svar till Jeff Forssell

Sv: Re: Animerade demos om quiz och att registrera sig

av Rebecka Jung -

Ja, jag tror inte länken lämpar sig att gå till någon sida, då den kan missbrukas.

Om du annars skulle lägga den i sin egen e-läroplattformsenhet, så skulle den nog brukar på ett bättre sätt. Många människor anser att Moodle är världens mest ansedda plattform och har så varit under många år. 

Moodle används av flera anledningar, inkluderat för karriärsutveckling, karriärbyte, högskoleförberedande & supplementärdomän inlärning, livslångt lärande, organisationslärande, Corporate elearning och annan akademisk inlärning.

Huruvida det är oklar, kan ju dock diskuteras.