Paquets d'idioma del Moodle 1.6

Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Jordi Fontich Vicens -
Nombre de respostes: 34
He instal·lat un Moodle 1.6 a
http://phobos.xtec.cat/cfajujol/moodle   tongueout

(dit així no us feu càrrec del que m'ha fet suar... durant tres dies) dead

El cas és que durant la instal·lació demana si vols baixar el paquet d'idioma. Li dic que el baixi, però no el troba... La instal·lació continua i al final de la instal·lació tenim un Moodle operatiu... en anglès com a únic idioma.

Algú sap on podria aconseguir els paquets dels idiomes? O això encara està en fase de desenvolupament?
En resposta a Jordi Fontich Vicens

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Jordi Fontich Vicens -
Oups! Em contesto jo mateix...
La resposta l'he trobada als cursos en castellà (o és español...?)

Resulta que a configuració hi ha una utilitat per baixar-nos els idiomes que volem!

http://moodle.org/mod/forum/discuss.php?d=46405#219943

Per això aquesta versió només ocupa al voltant de 30M, i no pas 49M com les anteriors...
En resposta a Jordi Fontich Vicens

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Albert Adroer -
Jordi
Has aconseguit instal·lar paquets d'altres idiomes a la versió 1.6? Ho dic perquè he seguit les instruccions que es diuen en el forum en castellà d'instal·lar-les dins de moodledata/lang i no em funcionen!!
Albert
En resposta a Albert Adroer

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Fede Luque -
Hola Albert,

Amb la versió 1.6 tens a Configuració->Idiomes una "utilitat d'importació d'idiomes" i podràs instal·lar directament els idiomes que vulguis i no cal pujar cap mòdul d'idiomes per FTP.

Com diu en Jordi, aquesta versió pesa poc ja que només puja anglès com idioma per defecte.

Fede
En resposta a Fede Luque

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Albert Adroer -
Sí, Fede
Això és el que jo havia fet: utilitzar aquesta utilitat d'importació d'idiomes, però un cop allí lo únic que pots fer és baixar-te el pack de l'idioma que vulguis i també diu que un cop descomprimit ho copïis tot a moodledata/lang/. Jo ho he fet i no m'ha funcionat i per això volia saber si a algú sí que li ha funcionat.
Albert
En resposta a Albert Adroer

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Jordi Fontich Vicens -
T'has de fixar el que puges. Quan has descomprimit: has comprovat com ha quedat?

M'explico: algunes vegades al descomprimir, queda una cosa similar a

>carpeta1>carpeta1>fitxers

No has de pujar-ho tot sinó només

>carpeta1>fitxers

Prova-ho. A mi em va passar això...
En resposta a Albert Adroer

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Fede Luque -
Albert, he tornat a fer una altra prova i he instal·la "français".
L'únic que has de fer és seleccionar un idioma de la finestra de la dreta, clicar sobre el botó "instal·la" i si vols "actualitza el paquet d'idiomes" i sanseacabó, voilà, funciona!

Fede
Fitxer adjunt idiomes.jpg
En resposta a Fede Luque

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Jordi Fontich Vicens -
En resposta a Jordi Fontich Vicens

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Albert Adroer -
Sí però veig qur tu Jordi has pogut intal·lar-te altres idiomes. Jo he copiat el pack de català a moodledata/lang i de moment res. Alguna suggerència?
Albert
id
En resposta a Albert Adroer

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Jordi Fontich Vicens -
Albert,
jo ho he fer així, com tu. Després vaig a la pàgina d'idiomes i ho trobo allà. Si la pàgina ja la tens oberta, refresca-la amb F5. Em sembla molt extrany...
En resposta a Jordi Fontich Vicens

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Albert Adroer -
Res. No hi ha manera. I si probo de copiar els arxius a /html/moodle/lang/ enlloc de a /moodledata/lang com en versions anteriors? Algú ho ha fet?
Albert
En resposta a Albert Adroer

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Albert Adroer -
Al final és el que he fet: esborrar els arxius de /moodledata/lang i copiar-los com sempre a /html/moodle/lang/ i ara ja em funciona, tot i que es diu que la versió 1.6 requwereix els paquets d'idioma a moodledata. En fi, c'est la vie!
Albert 
En resposta a Albert Adroer

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Josep Ramon -
Hola, he fet el mateix que tu però a mi no em surt cap idioma disponible (tinc la llista de la dreta buida) i, evidenment, no hi ha manera de ficar l'idioma català. Em sabria molt greu haver de tornar a fer la instal·lació des del principi ja que tinc més de 200 usuaris i la importació me l'ha feta correctament. Potser em deixo res per fer? Agrairé qualsevol suggeriment.

Gràcies.
En resposta a Josep Ramon

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Miquel Escarrà -
Revisa els permisos de la carpeta moodle/lang/ca (1.5.4) o moodle/lang/ca_utf8 (1.6).

Si els directoris i els fitxers hi són i els fitxers tenen els permisos adequats i encara no surt, pensa que també has de configurar en els paràmetres del lloc la llista d'idiomes que vols servir. I si encara no funciona, fes una passada per [lloc]/moodle/admin amb el navegador, a veure si s'estabilitza (encara que no tractant-se de mòduls, em sembla que aquest darrer pas no és imprescindible)

Miquel
En resposta a Miquel Escarrà

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Josep Ramon -
Sembla que el problema és que no s'ha actualitzat correctament la base de dades (tot i que els accents es veuen perfectament) i que jo vaig executar l'script en el seu moment. Diu que has de ficar els language packs després de fer l'actualització.
Jo ho veig bastant malament, diu que hi ha 58094 registres en la base de dades i es queda al 2 com podeu veure a la imatge.
Fitxer adjunt pant1.gif
En resposta a Josep Ramon

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Fede Luque -
Hola Josep Ramon,

No sé si la instal·lació de la 1.6 l'has fet actualitzant la 1.5.x, doncs bé, si és així és una mica problemàtic ja que les versions anteriors a la 1.6 portaba el directori lang ple d'idiomes i la 1.6 només l'anglès. Però a més, el phobos de les glòries no permet executar res internament, amb la qual cosa no podem executar un simple script que baixi el idioma que vulguem i ho instal·li automàticament.

Amb molta pasiència jo vaig esperar a tenir moodle a phobos per la quantitat de problemes que això implica. I com ho vaig fer per actualitzar a la 1.6?. Còpies de seguretat de tots els cursos, instal·lació nova des de zero, pujada a mà del idioma català, restauració dels cursos i configuaració definitiva. D'aquesta manera m'ha sortit tot bé (tinc els dits creuats) i a més he posat el theme chameleon que puc cambiar al vol. http://phobos.xtec.cat/ies-muntaner/moodle/

La meva recomanació: còpies de seguretat dels teus cursos i començar amb instal·lació totalment nova. A phobos no tenim moltes opcions.

He fet gestions per veure si poden posar una eina semblant a Cpanel, molt útil per un usuari final, i sembla que el servidor està tan retallat que no permet aquestes cosetes.

Bé, no continuo que sembla una retaila de lamentacions. Et parlaria del latex, del cron i d'altres coses però no, un altre dia serà.

Bon curs escolar,
Fede
En resposta a Fede Luque

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
Jo també he fet el que dius, Fede:
  1. còpia de seguretat de tots els cursos, amb usuaris i sense -> baixar-les a local
  2. baixada de moodle 1.5 a local (per si de cas)
  3. esborrada de tot moodle 1.5 del servidor (ai, quin patir!)
  4. còpia de seguretat de les taules (per si de cas) -> baixada a local
  5. esborrar totes les taules (ai, quin patir!)
  6. començar des de 0 amb la BD buida i el servidor també
  7. pujar moodle 1.6, fer córrer l'instal·lador i configurar-lo
  8. restaurar el cursos un a un. Tot ha anat com una seda: no he perdut res pel camí.
He omès un pas 0 que va consitir en la meva conversió a la religió vertadera i encomanar-me a tots els deus (vertaders i falsos, per si de cas)Complicitat

Pel que fa a l'idioma no he tingut cap problema: me'ls baixo, els descomprimeixo en local i els pujo per FTP a moodledata/lang: m'apareixen a la primera tant en "imposa idioma" dels paràmetres del curs com a l'administració.
L'únic que trobo, i pot ser causat pel caché, ho he de mirar bé, és que la primera vegada que els utilitzo "s'enganxa" una mica i m'emporto l'idioma d'un curs a l'altre. Però com a bon informàtic surto i torno a entrar i problema solucionat.
En resposta a Josep Ramon

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Miquel Escarrà -
Sembla que es queixa només de la base de dades d'idiomes.

Jo tornaria a treure la carpeta ca_utf8. I engegaria, a veure com respon.

Aquests dies he estat fent l'actualització al servidor de l'institut: mysql renovat a versions més noves, he fet còpies de seguretat però no hauria calgut.

Després:
a) he instal·lat els fitxers nous sobre les carpetes velles de moodle.
b) corregits permisos i usuaris a tot el directori moodle,
c) només hi havia deixat l'idioma anglès de la versió 1.6
d) s'ha queixat que no trobava l'idioma de treball.
e) he anat per descarregar i desar a lloc i correctament francès, alemany, italià i català (gairebé tots els idiomes de la 1.6 es troben transportats a unicode, utf8 --em sembla que no m'equivoco dient això--.
f) he tornat a engegar el navegador, passant pel directori moodle/admin, i no he tingut cap altre problema.

Si, com et deia, a la carpeta lang només hi queda la carpeta de l'anglès i arrenca bé, ja deurà haver recuperat les bases de dades. Llavors mira amb la funció phpinfo() que es crida a sota d'alguna configuració general, si la versió de MySQL és l'adequada.

Si és bona, arriba amb el PHPMyAdmin a la base de dades i repassa la integritat de les taules, fes un cop d'ull a la de llenguatges (quina deu ser?).

Miquel
En resposta a Fede Luque

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Manel Ramon -

En a mi m'ha funcionat de la següent manera:

 

  • he tramès el paquet 1.6.1.
  • he creat la carpeta moodledata fora de html
  • he tramès els fitxers de català tant a moodledata/lang com a moodle/lang
  • he fet la instal.lació i al final del procés només apareix l'idioma anglès però a l'actualitzar el site apareix l'opcionalitat del català

Confio en què us sigui útil.

nota: de ben segur que no cal fer la doble tramesa del paquet català als dos directoris però llegint i provant no sabia quina opció era la millor o la necessària.

En resposta a Manel Ramon

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Josep Ramon -
Finalment he aconseguit que surti en català. He fet una còpia de seguretat de les bases de dades, he esborrat totes les taules de moodle, he fet una còpia del directori moodledata en l'ordinador local i he esborrat el contingut del directori remot. He esborrat el fitxer config.php per forçar una nova instal·lació i aquesta vegada després de protestar una mica ha carregat el pack de català.
Jo la carpeta ca_utf8 l'he ficat a moodledata/lang (he esborrat l'altre abans de començar la instal·lació).
Ara estic recuperant tots els backups dels cursos i de moment sembla que funciona.

Moltes gràcies a tots pel vostre ajut!
En resposta a Josep Ramon

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Josep Ramon -
Mai no es pot cantar victòria abans d'hora!

acabo d'importar un parell de grups d'alumnes des d'un fitxer CVS en format UTF-8, i en acabar... he perdut els idiomes!!!!

inicialment surt en català com es pot veure a: http://phobos.xtec.net/jplanas/moodle/
però un cop dins canvia a anglès.
ara la cosa és greu, el curs està en marxa i ja hi ha activitats dels alumnes amb dades. No és questió d'esborrar-ho tot i tornar a començat. Ja no sé que es pot fer.

Us trameto la pantalla fatídica de com ha quedat el tema d'idomes després de la impotació. Agrairé qualsevol suggeriment.
Fitxer adjunt pant2.jpg
En resposta a Josep Ramon

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Josep Ramon -
al·lucinat! tinc el moodle en anglès i no el puc canviar. Però als alumnes donats d'alta a mà abans de la fatídica importació massiva els hi continua sortint el Moodle en català. M'estic imprimint el codi font de les pàgines php per veure si veig que carai passa.
Salu2
En resposta a Josep Ramon

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Miquel Escarrà -
Josep Ramon,

Jo no aniria pel codi. Si a la llista d'idiomes del lloc en els paràmetres de configuració de Moodle són correctes, primer ho provaria canviant d'ordre la llista d'idiomes, encara que siguin els mateixos.

Al servidor --propi-- de l'institut, a més de l'actualització de MySQL, he instal·lat la 1.6, sense problemes. Et passo còpia de les dades de variables de Moodle que afecten l'idioma en aquesta taula.

lang: Català (ca) Español - España (es_es) English (en) Français (fr) Italiano (it)
 Trieu un idioma per defecte per a tot el lloc. Casa usuari podrà triar després el seu idioma.
langmenu: No Sí
 Trieu si voleu visualitzar o no el menú d'idioma a la pàgina inicial, pàgina d'entrada, etc. No impedeix que l'usuari pugui definir el seu idioma preferit en el seu perfil.
langlist:
 Deixeu en blanc aquest camp per tal que els usuaris puguin triar qualsevol idioma instal·lat. Si voleu abreujar el menú d'idiomes, introduïu aquí una llista de codis separats per comes. Per exemple: ca,es_es,en,fr,it.
langcache: No Sí
 Desar el menú d'idiomes a la memòria cau. Estalvia molta memòria i potència de processament.Si habiliteu aquest paràmetre, el menú trigarà uns minuts a actualitzar-se quan afegiu o suprimiu idiomes.
locale:
 Trieu un locale per a tot el lloc. Afecta el format i l'idioma de les dates. Heu de tenir instal·lades les dades d'aquest locale en el vostre sistema operatiu. P. ex. ca_ES, es_ES o en_US. Si no sabeu què triar deixeu-lo en blanc.

A mi em funciona perfectament. Després del canvi dels locale ca_ES pels ca_ES@euro les dates de calendari, que es resistien a sortir correctament, ja es presenten bé. És clar que si tires d'un servidor d'altri et caldrà saber quins són.

I a la llista d'idiomes, no hi deixis espais en blanc entre les comes, tot seguit.

Una última cosa: podria ser que al conjunt de codi s'haguuessin barrejat fitxers procedents de dues versions de Moodle?

Miquel

En resposta a Miquel Escarrà

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Miquel Escarrà -
Repeteixo els camps de la taula, que en desar el missatge han quedat en blanc:
lang: Català (ca) Español - España (es_es) English (en) Français (fr) Italiano (it)
langmenu:
langlist: ca,es_es,en,fr,de,it
langcache:
locale: ca_ES@euro

Miquel
En resposta a Miquel Escarrà

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Josep Ramon -
Crec que finalment ho tinc solucionat. He provat totes les combinacions possibles de definició de llenguatges sense èxit.
Finalment he descobert que a la taula d'usuaris hi ha un camp lang i que els usuaris carregats massivament tenien el llenguatge en_utf8, inclós l'administrador (aquest no sé perquè). Mentre que els usuaris entrats a mà tenien ca_utf8. He anat a SQL i he ficat l'ordre:

UPDATE mld_user SET lang='ca_utf8'

i en tornar a entrar ja em surt en català, he provat a entrar com un dels alumnes que els hi sortia en anglès i ara ja surt en català.

Gràcies.
En resposta a Josep Ramon

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
Te n'explico una d'idioma?

Vaig instal·lar-me el Moodle 1.6 en anglès i, en acabat, hi vaig pujar els idiomes (ca, fr, it i ge) per tal que els cursos d'idiomes tinguessin la interfície en català.

Després vaig restaurar cursos antics de la versió 1.5.x i m'he trobat que si en els cursos restaurats no s'hi imposava originalment cap idioma (la versió 1.5.x me'ls presentava en català, l'idioma per defecte del lloc) ara, en la versió 1.6, m'apereixen en anglès. Clar, suposo que perquè, per defecte, moodle interpreta anglès. El més greu, però, és que un profe "arrossegava" l'anglès d'un curs a un altre així que es movia per l'entorn.

Comprovàvem l'idioma del lloc i ere el català, l'idioma de l'usuari també era el català i l'idioma del curs apareixia com "no imposis". Aleshores, imposant el català com a idioma de curs se soluciona tot el problema: apareix el català i ja no s'arrossega res.

Conclusió: a partir d'ara caldrà imposar l'idioma de cada curs.
En resposta a Fede Luque

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Carme Vall -
Fede:
A mi no em surt la teva pantalla sino aquesta:
pantalla
i ja no se que més he de fer.
Algú em pot ajudar?
Ja he llegit tot el forum però no veig a ningú amb aquest problema.
Gràcies per tot
Carme
En resposta a Carme Vall

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Josep Ramon -
Jo vaig tenir el mateix problema. He instal·lat el moodle per un company i m'ha tornat a sortir. Crec que el problema és que hem copiat el directori amb el lleguatge català abans d'hora. Després de fer la instal·lació es posen en marxa un seguit d'scripts que sembla que no funcionen bé si ja hi és el català (això només és una teoria). Un cop acabada la instal·lació i un cop copiat el directori vaig anar a la pantalla superior i ja em sortia el català i el vaig poder triar.
Si tornes a Administration a les primeres línies surten els enllaços per activar processos pendents. Executa'ls tots abans d'intentar fer el canvi de llenguatge.
Et puc dir que a la meva primera instal·lació no em surt ni l'idioma anglès com a Intalled llanguage pack pero que es veu perfectament en català perquè és el llenguatge amb ques estan donat d'alta els alumnes.

Sort.
En resposta a Jordi Fontich Vicens

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Ferran Garcia Escobar -

Hola,

Tinc instal·lada la versió 6.1 en un servidor extern a Xtec i em funciona tot correctament menys els paquets d'idioma, ja que no hi ha manera d'instal·lar cap ni un.

Els tinc pujats per ftp a la carpeta moodledata/lang i també a la general /lang

Em surten tots els llenguatges a la llista amb la utilitat d'importar llenguatges dins de la configuració, però quan intento posar el català o els altres que tinc pujats per ftp em diu  el següent: "Cannot save ZIP file." i no em deixa pujar cap.

No sé si tindrà influència el fet que treballi en mode segur i que, per exemple, la carpeta moodledata no estigui paral·lela a la carpeta on tinc totes les carpetes i fitxers del moodle, que s'anomena "httpdocs", sinó que es troba dintre perquè no puc crear fora la carpeta moodledata.

-He de demanar crear la carpeta moodledata fora de "httpdocs" que seria la carpeta "html" en xtec?

Per altra banda, no tinc cap problema alhora de crear usuaris o cursos.

Algú em podria ajudar, si us plau?

Atentament,

Ferran

En resposta a Ferran Garcia Escobar

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
Se m'acuden algunes preguntes:
  1. Has descomprimit, sigui en local sigui al servidor, el fitxer d'idioma? Pensa que és un zip, però que ha d'estar descomprimit per a poder-se'n llegir els fitxers que conté. [Perdona si et sembla una rucada la pregunta, però val la pena assegurar-se]
  2. Entenc que la carpeta de dades és dins de la carpeta pública, és així? En principi no té perquè afectar al funcionament de moodle perquè la carpeta de dades pot ser allà on vulguis, només cal escriure la ruta d'accés al fitxer de ocnfiguració config.php. Ara bé, hi ha un problema de seguretat: allò que és dins la carpeta accessible des d'interent (html per entendre'ns) pot ser vist des de qualsevol ordinador connectat a la xarxa i, com que hi tens les dades personals d'usuari i de curs, això representa un forat important. Jo de tu demanaria al servidor un directori no accesible des de la xarxa ("paral·lel" o fora d' html, per dir-ho així).
  3. Si no tens problemes per crear cursos i usuaris vol dir que no tens problemes de permisos en la carpeta de dades. Però l'has de fer inaccesible.
En resposta a Joan Queralt

Re: Paquets d'idioma del Moodle 1.6

per Ferran Garcia Escobar -

Gràcies pels consells Joan.

La veritat és que és un problema del servidor que he de resoldre. No és un problema de descomprimir fitxer (és el tercer moodle que pujo a internet i els dos primers, en dos servidors diferents, no em van portar cap problema).

Quan tingui la resposta la penjaré al fòrum per si pot servir per algú que es trobi amb el mateix.

Atentament,

Ferran

En resposta a Ferran Garcia Escobar

problemes amb l'idioma Moodle 1.6

per Jacint Torrent -
Hola, escric en el forum per comentar que també ens hem trobat amb problema amb els idiomes.

Tenim el moodle la versió 1.6

Un cop instal.lat el moodle ens hem trobat que tots els menus ens apareixen en anglès.

He estat llegint les diferents respostes, hem intentat de seguir els passos però continua persistint el problema.

Algu que s'hen hagi ensortit amb aquest tema, hem podria indicar els passos que ha seguit per poder-ho sol.locionar.

Gràcies a tothom per aquesta tasca que esteu fent.

Salutacions,

Jacint