Aanmaakdatum cursist

Aanmaakdatum cursist

door Ricardo Dingemans -
Aantal antwoorden: 9

Ik ben nieuw in de Moodle wereld en heb dus nog niet zoveel ervaring.
Mijn vraag is de volgende, kun je inzichtelijk maken wanneer het account van een gebruiker/cursist is aangemaakt in Moodle?

Ik zou daar graag op willen filteren zodat ik cursisten na de afgesproken duur zou kunnen schorsen/verwijderen uit onz eleeromgeving.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ricardo Dingemans

Re: Aanmaakdatum cursist

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Het is per cursus mogelijk om een maximale aanmeldduur in te stellen (via de eigenschappen van de aanmeldingsmethode in de cursus).

Wanneer cursisten nergens meer aangemeld zijn en zichzelf ook nergens kunnen aanmelden, dan kunnen ze op je site niets meer doen. Misschien is dat voldoende?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Aanmaakdatum cursist

door Ricardo Dingemans -
Bedankt voor je reactie, het gaat mij echt om de eerste datum van toelating tot het platform. Deze kan ik nergens terug vinden, dus kan hier ook niet op sturen
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ricardo Dingemans

Re: Aanmaakdatum cursist

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Je kunt de eerste aanmelddatum als beheerder terugvinden in het profiel van de gebruiker.

Staat ook in de databank op mdl_user.timecreated. Je kunt mdl_user.deleted op 1 zetten om de gebruiker te verwijderen, maar daar aan prutsen vraagt wat meer gedegen onderzoek knipoog

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Aanmaakdatum cursist

door Ricardo Dingemans -
Als ik bij sitebeheer_gebruikers_alle gebruikers een gebruiker selecteer zie ik wel wanneer ze voor de eerste keer toegang tot de site hebben gehad maar niet wanneer ze de inloggegevens hebben gekregen (dus niet wanneer ik ze heb aangemaakt in het systeem) en juist die datum zoek ik
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ricardo Dingemans

Re: Aanmaakdatum cursist

door Gemma Lesterhuis -
Foto van Heel behulpzame Moodlers

Richardo,

Die datum kun je alleen vanuit de database halen. De datum staat in mdl_user, kolom timecreated. 

je zou eventueel de SLQ Report of Custom report plugin kunnen installeren om hier inzage in te krijgen.

Voor het filteren kun je via gebruikers > Gebruikers > de filter "Tijd gecreeërd" kunnen gebruiken om gebruikers van een bepaalde periode naar boven te krijgen. 


Gemma

Gemiddelde van de beoordelingen: Nuttig (1)
Als antwoord op Gemma Lesterhuis

Re: Aanmaakdatum cursist

door Ricardo Dingemans -
Hi Gemma, Dank je waar vind ik deze filter?
Bijlage Schermafbeelding 2022-07-29 164352.png
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ricardo Dingemans

Re: Aanmaakdatum cursist

door Arnout Vree -
Hoi Ricardo,

Je initiële vraag je eenvoudig te beantwoorden door gebruik te maken van de report builder die in Moodle Workplace zit, zie ook deze korte instructievideo
Ik heb in de default tenant een rapport aangemaakt van het type 'gebruikerslijst' (zie ook afbeelding). Toen heb ik een paar overbodige profielvelden weggehaald (zoals plaats) en het veld 'gebruiker aangemaakt' toegevoegd (zie ook afbeelding). Binnen één minuut heb ik dit rapport gemaakt. 
Je kan eventueel nog filters toevoegen in de rapportage zodat deze gelijk alle gebruikers vanaf een bepaalde datum selecteert en je kan ook dit rapport elke maand automatisch naar jezelf of een collega laten mailen.

Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij het graag.

Hartelijke groet,
Arnout (Avetica)




Gemiddelde van de beoordelingen:  -