Rollen toekennen aan categorie

Rollen toekennen aan categorie

door Vanja Taels -
Aantal antwoorden: 2

Hallo Allemaal,

Ik ben sinds dit schooljaar beheerder van een moodle platform en probeer nog mijn weg te vinden. Wij zijn gestart met een nieuwe moodle versie 3.9.

Nu heb ik een categorie waaraan ik de rol leraar heb toegevoegd en een aantal leerkrachten hebben deze rol. In de categorie zitten een aantal cursussen en de leerkrachten zouden automatisch toegang moeten krijgen tot deze cursussen. Ik dacht dat dit kon via de rol aan de categorie toe te voegen, maar zij krijgen nog altijd de melding dat zij geen toegang hebben tot de cursussen.

Bij de aanmeldingsmethodes heb ik categorieaanmelding zichtbaar gemaakt.

Weet iemand wat ik fout doe of waar ik de juiste informatie kan vinden?

Alvast bedankt,

Vanja Taels

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Vanja Taels

Rollen toekennen aan categorie

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers
Hoi Vanja,

Dat is een interessante vraag, die zo af en toe langskomt. Heb je de handleiding voor Categorie-aanmeldingen bekeken? Het kan zijn dat de vereiste permissie in de rol van de leerkracht (nog) niet is ingeschakeld.

In de Moodle Docs over dit onderwerp staat dat onderaan vermeld: https://docs.moodle.org/39/en/Category_enrolments#Assigning_teachers_or_students_to_a_category

Het gaat om de permissie enrol/category:synchronised == Toestaan

De categorie-aanmelding is er wel een die via het cron-onderhoudsscript wordt uitgevoerd, dus het kan zijn dat het even duurt voordat de wijziging is verwerkt wanneer cron niet of niet naar behoren draait.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joost Elshoff

Re: Rollen toekennen aan categorie

door Vanja Taels -

Hallo Joost,

Heel erg bedankt, dat is de oplossing.

Ik ben mijn weg nog wat aan het zoeken in moodle en de hulpforums.

Groetjes,

Vanja Taels

Gemiddelde van de beoordelingen:  -