Schrijf een verhaal in moodle opdracht de komende weken.

Schrijf een verhaal in moodle opdracht de komende weken.

door Hans B0s -
Aantal antwoorden: 2
Schrijf een verhaal in moodle opdracht de komende weken.

Uiteraard over een bepaald topic en een template om de text gestructureerd aangeleverd te krijgen en daar mag een leerling een beste tijd over doen. Opnieuw openen en verder gaan. Inleveren opslaat opnieuw openen etc. Net zolang tot ik vind dat het tijd is om de opdracht af te sluiten.
Dit direct in de Moodle HTML Editor (dus niet met een Word upload o.i.d)

Dat is feitelijk de opdracht die ik de leerling wil geven.

Nu de uitvoering.
Binnen een test is er het vraag type "Open vraag" ook wel "Essay" genoemd. Daar kan ik de ll een template geven als basis voor z'n tekst.
De activiteiten: Les, Workshop en opdracht, bieden niet de mogelijkheid voor een voor gestructureerd template. En vallen derhalve af.

Nu blijft over:
Welke settings/instellingen te gebruiken opdat een leerling gedurende langere tijd op wisselende momenten kan werken aan de uitwerking van zijn antwoord binnen de "Open vraag" zonder dat hij zijn gemaakte werk kwijt raakt of niet meer verder kan.

Of, een totaal andere benadering van dit onderwerp is natuurlijk ook welkom

Enig idee?

Hans

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans B0s

Re: Schrijf een verhaal in moodle opdracht de komende weken.

door Gemma Lesterhuis -
Foto van Heel behulpzame Moodlers
hoi Hans,

Ik zou bij een dergelijke opdracht meer denken aan de Opdracht waar je een bijlage in zet met een template, en extra uitleg.
Of de Wiki (https://docs.moodle.org/39/en/Wiki_activity).

De toets module is in mijn ogen (maar meningen kunnen verschillen) niet echt geschikt voor een schrijfopdracht zoals jij het aangeeft.


Gemma
Gemiddelde van de beoordelingen: Nuttig (1)
Als antwoord op Gemma Lesterhuis

Re: Schrijf een verhaal in moodle opdracht de komende weken.

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers
Ik denk dat de Wiki (individueel) een prima activiteitenmodule is voor een 'groeidocument' zoals een verhaal. Anders zou je eerder kunnen denken aan een volwaardige portfolio-applicatie ernaast, zoals Mahara bijvoorbeeld.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -