niet geautoriseerd - 401

niet geautoriseerd - 401

door Jolieke Ubachs -
Aantal antwoorden: 2

Beste,

op moodle heb ik een cursus aangemaakt en een big blue button geïnstalleerd. Deze wil ik graag toegankelijk maken voor gasten. De instellingen voor toegankelijkheid gast heb ik aangepast bij Admin en Course settings . De BBB is zichtbaar als ikzelf ben ingelogd en ik kan ook in de BBB sessie. Echter als ik de link doorstuur om te testen als gast, kan ik wel als gast in Moodle maar de BBB is niet zichtbaar bij de cursus. Er staat "sorry, this activity is currently hidden". (De BBB staat niet als "hide" ingesteld. Ook is geen datum gekozen dat de BBB open is.) Stuur ik de directe link van de sessie van BBB om deze zelf te testen, dan zie ik als gast de foutmelding Niet Geautoriseerd - Authentication Failed Due to missing credentials - 401.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen en wel als gast in de BBB kom?

Bedankt!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jolieke Ubachs

Re: niet geautoriseerd - 401

door Gemma Lesterhuis -
Foto van Heel behulpzame Moodlers
Hoi Jolieke,

Je geeft aan dat je de instellingen voor toegankelijkheid aangepast hebt bij Admin settings. Bedoel je daarmee, dat je de rechten & rollen hebt aangepast?
De standaard gast rol in Moodle heeft namelijk niet het recht om een BBB meeting te "joinen". Zie ook: https://groups.google.com/g/bigbluebutton-setup/c/pY4Q6v5x_Yw

Zie bijgaande screenshot

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Gemma Lesterhuis

Re: niet geautoriseerd - 401

door Jolieke Ubachs -

Hoi Gemma,

dank je wel voor je snelle antwoord!
Door de instelling van je screenshot lukt het nu wel! Dank je!

Groetjes, Jolieke

Gemiddelde van de beoordelingen:  -