Moodle foutmelding 508

Moodle foutmelding 508

door Medical Ameland -
Aantal antwoorden: 8

Beste allemaal,

Wij hebben de nieuwste Moodle versie draaien met H5P. Nu is 1 onderdeel (course presentation) die niet wil laden. We zijn er inmiddels achter dat het te maken heeft met het terugkoppelen van data (Loop). De reste van de H5P onderdelen kunnen we gewoon gebruiken. We hebben van onze server aanbieder een link gekregen met de data gegevens waar we kunnen zien wat er gebeurt tijdens het gebruik. Daar is te zien dat hij constant een foutmelding (code 508) teruggeeft vandaar het Loop probleem.

We hebben in begin de site gemaakt in HTTP. Later hebben we dit omgezet in HTTPS, na veel speurwerk (op de Engelse Moodle site)  zou dat een mogelijkheid van de foutmelding zijn. We hebben H5P geherinstalleerd maar helaas het laden van de course presentation wil nog niet.

Nu leek het eerst opgelost te zijn maar nu krijgen we ook een andere melding (zie afbeeldingen)  

We zijn eigenlijk een beetje ten einde raad....wie heeft een mogelijke een oplossing of misschien wel dé oplossing!


Alvast bedankt voor jullie reactie

Bijlage Aantekening 2020-06-18 133836.png
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Medical Ameland

Moodle foutmelding 508

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers
Welke versie van de H5P plugin gebruik je? En heb je bij de Engelstalige community gekeken of er daar ook al een discussie is geopend over deze melding?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joost Elshoff

Re: Moodle foutmelding 508

door Medical Ameland -

Beste Joost,

Bedankt voor uw reactie. We zijn er inmiddels achter dat H5P (welke versie kan ik zo niet vinden) de 508 code geeft omdat hij steeds van HTTP naar HTTPS wordt gestuurd en weer terug......van het kastje naar de muur zal ik maar zeggen. We hebben nu contact met de server want op de engelstalige Moodle forum komt dit naar voren. Helaas word er geen oplossing bij vertled. Het zou te maken hebben met htacces. Het rare is dat er twee modules van de H5P moeilijk doen dat zijn de course presentation en de interactive video. De rest van de modules functioneert gewoon zoals het moet. Het zijn bepaalde periodes van een dag dat ze het niet doen. We hebben ook al uitgesloten dat het aan de SSL zou leggen. We hebben vrijdag Moodle helemaal verwijdert van de server en daarna weer opnieuw geïnstalleerd maar helaas dit heeft niet geholpen. We wachten nog even af wat de provider als oplossing heeft. Tenzij u natuurlijk de oplosding heeft 😁


In afwachting van uw reactie groet ik u.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Medical Ameland

Re: Moodle foutmelding 508

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers
Heb je overwogen de HTTPS conversietool te gebruiken? En gaat het alleen om H5P activiteiten die bijv. in een Label of Pagina zijn ingebed, of ook om de activiteit zelf (dus achter de link ../mod/hvp/view.php?... verstopt)?

Via Sitebeheer > Veiligheid > HTTP Security vind je de instructies om de HTTPS conversietool op je omgeving te openen.

Als ik nu nauwkeurig naar je screenshots kijk, zou je de juiste versie van H5P moeten hebben.

Ook handig om te checken: is er een automatische redirect van HTTP naar HTTPS ingesteld? Dat is wat de 'loop' fout 508 kan verklaren.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joost Elshoff

Re: Moodle foutmelding 508

door Medical Ameland -

Beste Joost,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb geantwoord op jouw laatste bericht waarvoor mijn excuses.

Ik heb een printscreen gemaakt van de foutmelding die H5P geeft. Het rare is dat als de presentation course niet wil laden wij een aantal keren op F5 drukken (de ene keer 5 en de andere keer 6 keer) dan doet hij het weer en geeft daarna geen foutmelding meer. Nadat wij op Moodle zijn uitgelogd en daarna weer inloggen begint alles weer van voren af aan. De server hebben we ook gevraagd en die geven aan dat alles goed staat, zij staan ook voor een raadsel. Ik heb meer screenshots gemaakt maar ik kan helaas maar 1 uploaden. Als u meer wil zien hoor ik het graag. 

Vriendelijke groet

Bijlage ScreenShot053.jpg
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Medical Ameland

Re: Moodle foutmelding 508

door Medical Ameland -

foto 2

Bijlage ScreenShot054.jpg
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Medical Ameland

Re: Moodle foutmelding 508

door Medical Ameland -

foto 3

Bijlage ScreenShot055.jpg
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Medical Ameland

Re: Moodle foutmelding 508

door Renaat Debleu -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars
Fout 508 is geen Moodle fout maar een webserver fout: Resource Limit is reached.

Dus moet de Apache of nginx server beter afgesteld worden.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -