Cijfer geven met meerdere docenten

Cijfer geven met meerdere docenten

door Arne Hulstein -
Aantal antwoorden: 4

Wij hebben een cursus waarin we met drie docenten alle ingeleverde documenten beoordelen. Eigenlijk zouden we alle drie een cijfer willen kunnen geven aan de studenten waarbij Moodle daar automatisch een gemiddelde voor berekent. Is daar een plugin/mogelijkheid voor?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Arne Hulstein

Re: Cijfer geven met meerdere docenten

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Nog niet tegengekomen. Wat het dichtste in de buurt komt is https://docs.moodle.org/37/en/Assignment_settings#Use_marking_.28grading.29_workflow vermoed ik.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Cijfer geven met meerdere docenten

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers
Dichtbij, maar geen sigaar... vrees ik. Daarmee kun je wel een aantal beoordelaars toewijzen aan ieder een aantal inzendingen, maar geen 4 of 6 ogen principe toepassen. Ik heb in de Engelstalige fora overigens iets gelezen over de betrekkelijke uitdaging zoiets te programmeren: het cijferboek is een niet heel prettig ding om uit te breiden.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joost Elshoff

Re: Cijfer geven met meerdere docenten

door Arne Hulstein -
Ik heb ook wat zitten kijken, maar die workflow zorgt er alleen voor dat je beheert wie het cijfer geeft. In ons geval hebben we drie mensen die een cijfer toekennen, waar dan een gemiddelde uit zou moeten komen...

Leuke uitdagingen zijn er altijd. knipoog
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Arne Hulstein

Re: Cijfer geven met meerdere docenten

door Kees Koopman -
Hi Arne,

Als meerdere mensen 'n beoordeling moeten geven per ingeleverd werk, dan zou je ook kunnen kijken naar 'workshop'. Studenten leveren werk in en jij verdeelt dat over de beoordelaars. Ik heb er verder niet heel erg nauwkeurig naar gekeken, maar wellicht is dit een spoor.

Groet, Kees.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -