Certificaat bij voltooiing cursus doet het niet

Certificaat bij voltooiing cursus doet het niet

door Isabelle S -
Aantal antwoorden: 3

Hallo allemaal,

Voor een online module op moodle wil ik graag een certificaat beschikbaar stellen op het moment dat de cursist alle onderdelen heeft voltooid. Nu heb ik zowel op activiteitsniveau als op cursusniveau het bijhouden van de voltooiing aangezet. De vinkjes verschijnen maar het overgrote deel blijf grijs terwijl alle hoofdstukken en alle dias van de h5p course zijn bekeken en de oefenvragen zijn gemaakt. Hierdoor blijft het certificaat onzichtbaar. 

Kan iemand mij wellicht vertellen wat hier mis gaat of hebben jullie meer informatie nodig? Ik hoor het graag. 

Bijlage Vinkjes.jpg
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Isabelle S

Re: Certificaat bij voltooiing cursus doet het niet

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers
Beste Isabelle,

Er zijn verschillende soorten activiteitsvoltooiing mogelijk, die met verschillende icoontjes worden weergegeven:
  • groen vinkje ==> geslaagd en voltooid
  • blauw vinkje ==> voltooid
  • grijs vinkje ==> nog niet voltooid
  • rood kruisje ==> gezakt en voltooid
Kun je iets aangeven over de voorwaarden voor activiteitsvoltooiing die je hebt ingesteld op de activiteiten? En over de voorwaarden Beperk toegang die je hebt ingesteld op het certificaat? 

Dat geeft namelijk meer inzicht in of je instellingen ergens een conflict of een 'onhaalbaarheid' veroorzaken.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joost Elshoff

Re: Certificaat bij voltooiing cursus doet het niet

door Isabelle S -

Bedankt voor de reactie, ik hoop dat dit meer inzicht geeft

1

Certificaat instellingen

2

3

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Isabelle S

Re: Certificaat bij voltooiing cursus doet het niet

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers
Hi Isabelle,

Heb je de cursus doorlopen met een student-/deelnemersaccount? Het kan zijn dat een activiteit geen voltooiing registreert voor gebruikers die niet expliciet aangemeld zijn als student.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -