mededelingen

mededelingen

door Hans Nijtmans -
Aantal antwoorden: 4

dag

ik wil dat de deelnemers van de cursus automatisch een email krijgen als ik een bericht plaats op het forum mededelingen, dit lukt mij niet...moet ik instellingen aanpassen?


dank

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans Nijtmans

Re: mededelingen

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Dat is de standaard instelling. Werkt e-mail op je site voor andere dingen?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: mededelingen

door Hans Nijtmans -
dag Koen

dank voor je snelle reactie, *Werkt e-mail op je site voor andere dingen?

i*k begrijp je vraag niet goed..hoe kan ik dat controleren?



mvg

Hans



Op wo 25 sep. 2019 om 11:36 schreef koen roggemans (via Moodle.org) <
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans Nijtmans

Re: mededelingen

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers
Beste Hans,

Onder sitebeheer > Server > Uitgaande e-mail staan instellingen om je Moodle omgeving te koppelen aan een mailserver. Dat kan de mailserver van je hostingprovider zijn, of een die je in eigen beheer hebt. Bij actuele versies van Moodle kun je vervolgens vanuit die instellingen je mailserver testen, door er een testbericht mee te versturen.

Als dat correct is ingesteld, en de mailserver een geldig SPF record heeft (om te voorkomen dat je mails in de SPAM map komen), kun je nog controleren of de geplande taken (sitebeheer > server > geplande taken en sitebeheer > meldingen) correct lopen. Staat er bij 'Meldingen' dat het onderhoudsscript cron.php al meer dan 24 uur niet heeft gelopen, dan is het mogelijk dat de mails niet worden verwerkt.

Het instellen van het automatisch uitvoeren van cron moet op de server van je Moodle omgeving gebeuren. Hoe je dat doet, vind je in deze Moodle Docs: https://docs.moodle.org/37/en/Cron

Succes!
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joost Elshoff

Re: mededelingen

door Hans Nijtmans -
dank je

bij meldingen staat inderdaad de melding over cron

ik zal moeten uitzoeken hoe ik dat kan verhelpen



dag



Op do 26 sep. 2019 om 13:21 schreef Joost Elshoff (via Moodle.org) <
Gemiddelde van de beoordelingen:  -