Moodle plugins installeren zonder tussenkomst admin

Moodle plugins installeren zonder tussenkomst admin

door Alain Raap -
Aantal antwoorden: 2

Is het mogelijk om de custom Moodle plugins te installeren op een unattended manier? Dus net als de admin/cli/install.php en de admin/cli/upgrade.php met de optie --non-interactive.
Wij hebben een grote hoeveelheid plugins die nu handmatig op verschillende omgevingen moeten worden geïnstalleerd en dat kost veel tijd. Wie heeft daar ervaring mee?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Alain Raap

Re: Moodle plugins installeren zonder tussenkomst admin

door Sebastian Berm -

Hoi Alain,

Als ik mij niet vergis, werkt onze continuous integration voor maatwerk precies op deze wijze.

Even simpel gesproken vanuit onze eigen context:

  • Onze server plaatst de files
  • Onze server logt in via SSH op de betreffende omgeving, en roept php purge_caches.php aan
  • Onze server logt opnieuw in via SSH op de betreffende omgeving, en roept vervolgens php upgrade.php --non-interactive aan.

Alle plugins zijn vervolgens voorzien van de laatste updates en upgrades.

Succes!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Sebastian Berm

Re: Moodle plugins installeren zonder tussenkomst admin

door Alain Raap -

Hoi Sebastian,

Bij een upgrade verplaats ik eerst de oude versie naar een backup map en dan zet ik de nieuwe versie neer in de Moodle software map.

Plaatsen jullie alle files van de plugins in de map van de nieuwe versie?

Moet je de plugins daarna nog handmatig configureren in de admin backend, of zijn deze instellingen allemaal al in de database opgeslagen?

Doe je hetzelfde met de plugins voor een eerste installatie? Dan heb je de plugins nog niet in de database staan. Bij een eerste installatie gebruik ik de admin/cli/install.php --non-interactive

Gemiddelde van de beoordelingen:  -