Waar staan de bestanden die worden geupload?

Waar staan de bestanden die worden geupload?

door Simon Friso -
Aantal antwoorden: 2

Ik heb een SCORM-pakket van ruim 100Mb dat ik wil uploaden. Bij het aanmaken van de SCORM-activiteit staat 'Maximale grootte voor nieuwe bestanden: Onbeperkt, maximum aantal bijlagen: 1'.  Ik krijg geen melding dat het bestand te groot is. Het uploaden van het bestand blijft maar doorgaan en ik zie geen status (% geupload). Ik werk momenteel vanuit het buitenland via een Wifi-verbinding maar een SCORM-pakket van 15 Mb gaat in enkele minuten.

Ik heb nu een dummy SCORM-pakket geplaatst zodat ik via ftp het grote bestand kan plaatsen. Ik weet echter niet waar ik het bestand moet plaatsen binnen de map moodledata. In eerdere posts over dit onderwerp las ik dat je het id van de cursus moet gebruiken. Maar dat was een discussie van jaren geleden. Dus wellicht is het systeem veranderd. En zoeken op de unieke filenaam van het dummy pakket levert ook geen resultaat op.

We gebruiken momenteel nog Moodle 2.6. Begin 2016 gaan we over naar Moodle 3.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Simon Friso

Re: Waar staan de bestanden die worden geupload?

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Het bestandsbeheer is inderdaad volledig veranderd sinds Moodle 2.0: je kunt geen bestanden meer FTP-en naar je server en eens ze geüpload zijn, zijn ze niet meer terug te vinden in het Moodle bestandssysteem. Er waren een aantal heel goede redenen om dit zo te maken.

De maximale grootte van nieuwe bestanden kan nooit onbeperkt zijn. Zaken waar je tegenop botst zijn de instellingen van de maximum upload grootte van php, de maximum tijd dat een script kan lopen en dergelijke. Nuttige info op https://docs.moodle.org/30/en/File_upload_size.

Als bovenstaande instellingen wijzigen een probleem geeft, dan kun je ook eens naar https://docs.moodle.org/30/en/File_system_repository kijken om je probleem op te lossen. 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Waar staan de bestanden die worden geupload?

door Simon Friso -

Hoi Koen,

Bedankt voor je adequate reactie!

Voor mij was de oplossing om het .htaccess bestand aan te passen en de php-variabelen upload_max_filesize, post_max_size , max_execution_time toe te voegen met de door mij gewenste waarden!

hartelijke groet, Simon

Gemiddelde van de beoordelingen:  -