Rechten voor forum

Rechten voor forum

door Ron Vonk -
Aantal antwoorden: 1

Na een jaar of vijf niet meer met Moodle gewerkt te hebben, was ik er redelijk enthoiusiast weer mee aan de gang gegaan. Ik loop daarbij wle tegen wat problemen aan. Zoals het volgende:

Ik heb een forum aangemaakt om leerlingen met elkaar te laten communiceren. Nu blijkt het dat de leerlingen hiervoor geen rechten hebben.

  • Als ik inlog als leerling, krijg ik bij het forum zelf de tekst; 'Je hebt het recht niet om een nieuw discussieonderwerp te starten voor alle deelnemers' ?
  • Als ik (nog steeds ingelogd als leerling) een discussieonderwerp open (geplaatst door de leraar) dan mis ik daaronder de optie 'antwoorden'
  • Ingelogd als leraar zie ik de antwoord-mogelijkheid wel.

 

Zie bijlage voor schermafbeeldingen.

Wat kan ik veranderen zodat mijn leerlingen hier wel bij kunnen?

Waar staat het vinkje waar ik de leerlingen wel deze rechten kan geven?

Wat is de functie van een forum als gebruikers hier standaard niet op mogen reageren?

 

Bijlage forum moodle.png
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ron Vonk

Re: Rechten voor forum

door Helen Foster -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Dag Ron,

Ik zie op je schermafbeelding dat je gescheiden groepen hebt.

Daarom heeft je leerling het recht niet om te posten wanneer die niet in een groep zit.

Je kan het probleem oplossen door de groepsmodus op 'Geen groepen' te zetten of er voor te zorgen dat er groepen bestaan voor je het forum maakt. Zorg er dan voor dat al je leerlingen in groepen zitten.

Zie MDL-24951.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -