Klein voutje gevonden :-)

Klein voutje gevonden :-)

door Hans de Zwart -
Aantal antwoorden: 9

Hoi Koen,

Toen ik een discussie verwijderde kreeg ik de volgende string:

Weet je zeker dat je dit berich en alle antwoorden er op wil verwijdern?

Zou je deze kunnen repareren? Zullen we hier een aparte discussie voor aanmaken? Ik zie trouwens wel meer kleine typfoutjes in 1.5. Zal ik proberen weer eens wat met mijn CVS toegang te doen of vind je het geen probleem dat ik het steeds aan jou moet vragen?

Vr. groet, Hans de Zwart

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Klein voutje gevonden :-)

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Natuurlijk is dat geen probleem, zolang je maar de volgorde respecteert: eerst de nieuwe versie downloaden, wijzigen en dan ASAP uploaden knipoog

Deze is al vast verbeterd.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Klein voutje gevonden :-)

door Hans de Zwart -
Als ik via CVS steeds automatisch de meest recente versie van Moodle 1.5 stable download dan heb ik toch automatisch het meest recente taalpakket?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Klein voutje gevonden :-)

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Ik denk het niet Hans. Je moet HEAD downloaden. De talenpakketten worden alleen maar bij een release naar stable verplaatst. De wijzigingen gaan steeds in head (nu 1.6 developement)
Maak ook geen gebruik van de anonieme CVS. Die is soms uren achter.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Klein voutje gevonden :-)

door Ger Tielemans -
Koen, bij het draaien van een recente 1.5 test, kregen we op de pagina waar je een forum kunt instellen een tekstbrij op het scherm. Bij het terugschakelen naar Engels was de fout weg. Ik heb de storing kunnen traceren tot een van de helpbestanden rsstype.html, rssarticles.html en maxattachmentsize.html.
Visuele inspectie leverde geen rare dingen op. Ik zag wel dat er binnen een paragraaf regels waren afgebroken en heb dat weer ongedaan gemaakt. (..toen was het weer over.)
Vraag: kan het iets te maken hebben met het verschil in regelterugloop tussen windows en linux, of heb jij een andere verklaring?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Klein voutje gevonden :-)

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Afgebroken regels heb ik niet gevonden. In rssarticles.html stond align="cneter", wat mis is natuurlijk. Ik kan me moeilijk voorstellen dat gelijk welke interfacepagina van Moodle beschadigd wordt door een fout in een helpbestand bedenking. De helpbestanden worden immers pas geladen bij het klikken op een vraagtekentje.
Zoals je misschien al hebt kunnen vaststellen, zet ik nooit line feeds, tenzij na een tag. Alle bestanden (trouwens van zo goed als alle talen) zijn in dos-indeling.

  • rsstype.html is 9 maand geleden omgetoverd naar XHTML en sinds toen alleen maar de laatste </UL naar </ul omgezet
  • rssarticles.html is ook 9 maand oud. Toen is bovenstaande fout er ingeslopen.
  • maxattachmentsize.html is 2 weken oud, maar toen is er een identiek bestand met een andere datum overgegaan, geen wijzigingen dus. De vorige wijziging is ook weer 9 maand oud.
Ik weet dus niet wat de oorzaak was, maar betwijfel of het aan één van bovenstaande bestanden ligt. Zou het kunnen dat er wat misgelopen is tijdens de upload? Als je bestand per bestand (dus niet als ZIP) upload, dan is de kans reëel.

In elk geval is het de moeite om het nl taalpakket te updaten. Sinds de versie voor 1.5 is er weer heel wat veranderd (met dank aan Leo).
Eén van de dagen (waarschijnlijk morgen) komt 1.5.1 uit - met het nieuwe nl taalpakket.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Klein voutje gevonden :-)

door Ger Tielemans -
Fout treedt niet meer op in 151. (Maar ik heb het eerder gehad dat een fout in een helptekst een pagina brak.. Maar na jouw uitleg Hoe?)
Ik kreeg wel een heel stuk tekst te zien van de rssarticles.html en ik had echt niet op help gedrukt.
(Worden de helpfiles wellicht al meegeladen tijdens de aanroep van een pagina? Dan zit de fout al in de string die de webbrowser gaat interpreteren om een webpagina te maken.) 
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Klein voutje gevonden :-)

door Herbert Keijers -
Ik meld nog een tikfoutje in:

$string['configquarantinedir'] = 'Als je wil dat clam AV besmette bestanden naar een quarantinemap verplaatst, zet het pad dan hier. Het moet beschrijfbaar zijn voor de webserver. Als je dit leeg laat of als je een map opgeeft die niet bestaat of niet beschrijfbaar is, dan zullen besmette bestanden verwijderd worden. Gebruik geen schijne streep achteraan het pad.';
Gemiddelde van de beoordelingen:  -