Začal jsem s mírným zpožděním pronikat do tajů nové verze 1.9.
Ocenil jsem některá vylepšení: např. automatické vytvoření skupin, seskupení a možnost přiřadit činnost jen vybranému seskupení, hromadné operace s uživateli, poznámky ke studentům, lepší práci s jazykovými soubory ad.
Zatím jsem ale hodně rozpačitý z přepracování známek a doplnění očekávaných výstupů. Rozumím tomu, že se teď se známkami zachází zřejmě systémověji, že konečně přibyla možnost definovat (bodovou) hranici, které je potřeba dosáhnout, aby byla daná činnost uznána jako splněná, a že nabízí mnoho jiných vylepšení umožňujících mj. počítat známky za kategorie i za kurs velmi různě podle požadavků učitelů.
Připadá mi ale, že tím celá tahle „agenda“ natolik zbytněla, že tzv. normální učitel se při pohledu na tabulku s přehledem známek vyděsí, rychle klikne jinam a už se na ni nikdy nepodívá (navíc třeba efektivita práce s kategoriemi notně utrpěla, viz MDL-12502, MDL-13775, MDL-15680). Protože se navíc ten koplikovaný přechod zřejmě nepovedl tak úplně bez komplikací (viz nedávná diskuse o známkách tady na moodle.cz) a protože jde o důležitou oblast práce učitele, začal jsem s přechodem na 1.9 váhat. Taky proto, že už při přechodu z 1.6 na 1.8 jsem i od technicky velmi zdatných uživatelů slyšel stížnosti, že i ten Moodle jde obvyklou cestou ke stále větší komplikovanosti a nepřehlednosti, a ztrácí tak svoji hlavní přitažlivost jednoduchého a přítulného systému. Tak si zkouším představit, co budou říkat teď.
Chtěl bych poprosit ty, kteří už mají s novými známkami v Moodlu 1.9 praktické zkušenosti (hlavně učitele), aby se o ně podělili. Uvítám taky informace od správců, jak se jim nová instalace jeví co do stability, zvýšení nároků na výkon, zrychlení/zpomalení odezvy atp.
Díky a zdravím do všech moodlovských končin.
Ahoj Dane,
díky za skvělý příspěvek. Myslím, že tvoje pocity nejsou vůbec ojedinělé. Moodle se opravdu s každou novou verzí stává čím dál tím víc robustnějším prostředím a tím ruku v ruce i komplikovanějším.
Za sebe ale musím říct, že směr vývoje v oblasti podpory hodnocení studentů vítám. Sám ve své výuce používám metody hodnocení, pro které je Moodle 1.9 jako ušitý - bodování, různé metody výpočtu souhrnné známky apod. Tím, že si nemusím dílčí známky evidovat v tabulkovém kalkulátoru (jako jsem to musel dělat dosud) a poté z nich podle nějakých pravidel vypočítávat výslednou známku, mi Moodle neuvěřitelným způsobem šetří práci učitele. Takže pro mě osobně je 1.9 dobrý cesta a nedívám se zpět
Rozhraní klasifikace může být na první pohled komplikované. Ale přiznejme si - každý nový systém tak působí. Je pravdou, že rozhraní není zcela intuitivní - a myslím, že česká lokalizace tady má co napravovat (tzn. být ještě lepší než anglický originál, protože ani ten na tom není líp).
Chyby v modulu Klasifikace jsou nemilé. Před chvílí jsem odhalil pravděpodobně jednu další Dám vědět, pokud se potvrdí. Ale věřím, že se je brzy podaří odchytat a budeme se moci třást strachy, co přinese 2.0
--mudrd8mz
díky za skvělý příspěvek. Myslím, že tvoje pocity nejsou vůbec ojedinělé. Moodle se opravdu s každou novou verzí stává čím dál tím víc robustnějším prostředím a tím ruku v ruce i komplikovanějším.
Za sebe ale musím říct, že směr vývoje v oblasti podpory hodnocení studentů vítám. Sám ve své výuce používám metody hodnocení, pro které je Moodle 1.9 jako ušitý - bodování, různé metody výpočtu souhrnné známky apod. Tím, že si nemusím dílčí známky evidovat v tabulkovém kalkulátoru (jako jsem to musel dělat dosud) a poté z nich podle nějakých pravidel vypočítávat výslednou známku, mi Moodle neuvěřitelným způsobem šetří práci učitele. Takže pro mě osobně je 1.9 dobrý cesta a nedívám se zpět
Rozhraní klasifikace může být na první pohled komplikované. Ale přiznejme si - každý nový systém tak působí. Je pravdou, že rozhraní není zcela intuitivní - a myslím, že česká lokalizace tady má co napravovat (tzn. být ještě lepší než anglický originál, protože ani ten na tom není líp).
Chyby v modulu Klasifikace jsou nemilé. Před chvílí jsem odhalil pravděpodobně jednu další Dám vědět, pokud se potvrdí. Ale věřím, že se je brzy podaří odchytat a budeme se moci třást strachy, co přinese 2.0
--mudrd8mz
Ahoj Davide,
ale řekněme si upřímně Ty nepatříš mezi běžné uživatele Moodle (učitele), ale jsi mnohem více nad nimi. Takže si dovedeš se známkami a jejich nastavením slušně pohrát. U mě jsou zatím ohlasy spíše negativní a to se ještě semestr ani nerozjel. Zatím to řeším tak, že přijdu-li na něco nebo mi někdo něco nahlásí (jako teď naposledy s tím součtem), tak se to snažím sama ve všech kurzech napravit a věř, že proklikat a přenastavit cca 220 kurzů dá zabrat.
Jinak ale moodle stále chválím a doporučuji, protože i pro nové učitele (většinou mladšího věku) je intuitivní a srozumitelný.
Už teď se třesu až prozradíš tu chybu o které se zmiňuješ v závěru Tvého příspěvku a doufám, že se nepotvrdí.
Všem hezký večer a pevné nervy v obhajobě 1.9 před svými uživateli
Lenka
ale řekněme si upřímně Ty nepatříš mezi běžné uživatele Moodle (učitele), ale jsi mnohem více nad nimi. Takže si dovedeš se známkami a jejich nastavením slušně pohrát. U mě jsou zatím ohlasy spíše negativní a to se ještě semestr ani nerozjel. Zatím to řeším tak, že přijdu-li na něco nebo mi někdo něco nahlásí (jako teď naposledy s tím součtem), tak se to snažím sama ve všech kurzech napravit a věř, že proklikat a přenastavit cca 220 kurzů dá zabrat.
Jinak ale moodle stále chválím a doporučuji, protože i pro nové učitele (většinou mladšího věku) je intuitivní a srozumitelný.
Už teď se třesu až prozradíš tu chybu o které se zmiňuješ v závěru Tvého příspěvku a doufám, že se nepotvrdí.
Všem hezký večer a pevné nervy v obhajobě 1.9 před svými uživateli
Lenka
Ne že bych se v tom už úplně orientoval, ale kroužil jsem dnes kolem tohoto problému taky – a našel MDL-12883. Jak to jde dohromady s Tvým řešením?
Díky - já jsem takový report hledal, ale nenašel. Vypadá to, že to škoďák z nějakého mně zatím neznámého důvodu zamýšlel schválně tak uvidíme, co se z toho vyklube.