Open lessen invoeren

Open lessen invoeren

door H Saris -
Aantal antwoorden: 4

Nog een vraagje van de beginneling...

Ik heb 2 lessen toegevoegd onder 'Open lessen', (Zie afbeelding: Nederlands schrijven en Nederlands conversatie.)

Ze staan nu bovenaan in een apart kadertje. Hoe kan ik ze verplaatsen zodat ze onder nummer 8 en 9 komen te staan?

Alvast dank voor de hulp!

groet,

Hetty 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op H Saris

Re: Open lessen invoeren

door Ger Tielemans -
Onder het menu hulp (bovenaan op deze webpagina) vind je het submenu "boeken en handleidingen" daar kun je veel uitleg vinden.

Mijn favoriet blijft het Using Moodle van Jason Cole.

Wat soms ook handig is is om op de gele vraagtekens te klikken voor uitleg. (Je zou verbaasd als je wist hoeveel ervaren moodle gebruikers nog nooit op die gele vraagtekens hebben geklikt glimlach)

In dit geval:
1. klik op het rare symbool (twee pijltjes) rechts naast het pijltje dat naar rechts wijst achter een van de te verplaatsen documenten
2. er verschijnen nu allerlei vakjes waar je nu die les kunt inplakken, bijvoorbeeld op kaart 7 of 8
3. herhaal 1 en 2 voor de andere les

Volgend keer: ga eerst naar kaart 7 of 8 ..en nu dus 9 en klik DAAR op een van de dropdown-menu's

succes
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Open lessen invoeren

door H Saris -

De verplaatsing is gelukt! (zie bijlage) Maar hoe krijg je nu de nummers 8 en 9 er voor??

Dank alvast!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op H Saris

Re: Open lessen invoeren

door Ger Tielemans -
zie handleiding:
- een moodle cursus is opgebouwd uit een aantal secties (ofwel "kaarten")
- onder instellingen kun je als docent het aantal kaarten verhogen: maak je daar 10 van dan verschijnen de kaarten 8,9 en 10 vanzelf..
Gemiddelde van de beoordelingen:  -