Inloggen via internet explorer

Inloggen via internet explorer

door Marcel Ziemerink -
Aantal antwoorden: 10
Inloggen via internet explorer gaat nierl wel met andere brouwsers, met andere moodle omgevingen op dezelfde server geeft dit probleem niet.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Marcel Ziemerink

Re: Inloggen via internet explorer

door Ger Tielemans -

Lijkt op een rare storing die soms optreedt: je logt in maar komt toch weer terug op de inlogpagina..

Kijk een in de Footer, zie je je naam? Kun je daar wel op doorklikken? ..Dan heb je dat probleem.

(Ik heb nog geen oplossing voor dit probleem gevonden.)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Marcel Ziemerink

Re: Inloggen via internet explorer

door Richard van Iwaarden -

Zelfde probleem hier. Ik dacht eerst dat het lag aan een wat traag werkende LDAP server waar tegen geauthenticeerd wordt.

Werken jullie beiden met LDAP authenticatie? Want indien dat niet zo is, dan kunnen we die wegstrepen.

Zoals Ger terecht opmerkt zie je in de header en footer dat je wel degelijk bent ingelogd. De gebruikers hebben dat niet door en loggen gewoon opnieuw in. Een workaround zou zijn om een scriptje op de inlogpagina toe te voegen die checkt of je ingelogd bent en zo ja, je automatisch naar de hoofdpagina verwijst.

Ik wist overigens niet dat dit een IE probleem was. Volgens mij heb ik het bij andere browsers ook gezien.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Inloggen via internet explorer

door Ger Tielemans -

Ok, had ik op dat moment niet getest. Ik vraag even na hoe het op Het Stedelijk is opgelost. (Ik werk daar alleen nog op vrijdag.)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Inloggen via internet explorer

door Guido van der Waals -

Helaas hebben we dit op onze school ook.

Op dezelfde computer kan de ene leerling wel inloggen en de andere niet.

Geheel terzijde: aangezien mijn school overstapt op it's learning zal ik helaas de moodlegemeenschap verlaten. Bedankt voor alle steun.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Inloggen via internet explorer

door Jan Kouwenhoven -
Het probleem is inderdaad geen IE probleem, wij hebben verleden schooljaar hetzelfde gehad. (Stedelijk Lyceum, Enschede)

Het gaat hier om een handeling die Moodle uitvoert en een onderdeel is van zeer uitgebreide "logging".
Moodle maakt dan de tabel mdl_moodlesessions2 te groot met waarschijnlijk cookies.
Hierdoor ontstaat een server time-out.
Het opruimen van deze tabel geeft uitkomst.
Onze systeembeheerder doet dit om de twee dagen.

Groet

Jan
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Kouwenhoven

Re: Inloggen via internet explorer

door Guido van der Waals -

Gewoon onwetendheid: maakt Moodle op de "moodle-server" een tabel aan met de naam mdl_moodlesessions2? En wat bedoel je hier met opruimen?

Dit probleem doet zich pas dit schooljaar voor. en helaas bij meerdere accounts. Ook accounts die net aangemaakt zijn.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Guido van der Waals

Re: Inloggen via internet explorer

door Guido van der Waals -

Het probleem doet zich staat vaker voor!@@#@

Bij een leerling is gebleken dat hij wel kan inloggen met zijn mobiel maar niet via een pc

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Guido van der Waals

Re: Inloggen via internet explorer

door Jan Kouwenhoven -
Inderdaad, het kan natuurlijk zijn dat er bij jullie een ander voorzetsel staat in plaats van mdl. Die keuze kan gemaakt zijn bij de installatie van Moodle.
De tabel staat in de database.
Gewoon weggooien en de tabel wordt er opnieuw aangemaakt.
Dat het bij nieuwe accounts ook voorkomt is logisch, er ontstaat gewoon een server time-out.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Kouwenhoven

Re: Inloggen via internet explorer

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Doet zich dat niet alleen voor als je je sessies bewaart in de databank? Dat is een niet-standaard instelling die je beter alleen gebruikt als je ze echt nodig hebt, bijvoorbeeld meerdere frontend webservers voor één databank. Als je slechts één webserver gebruikt, veroorzaakt het een onnodige extra belasting van je databank.

zie http://docs.moodle.org/en/sessions
Gemiddelde van de beoordelingen:  -