Moodle Admin werkt niet meer

Moodle Admin werkt niet meer

door Anton Visser -
Aantal antwoorden: 3

Hallo,

Onze school-moodle is extern gehost, Apache 2.2.x, PHP 5.2.9, MysSQL 5.0.91 bij UwHost.net Ik heb enkele jaren met versie 1.7 gewerkt en het liep als een trein (nou ja, niet de NS).  Onlangs een upgrade naar 1.9.9 uitgevoerd (via 1.8), geen foutmeldingen tegengekomen, alle overzettingen gaf OK! aan. Ook de Unicodeomzetting is gemaakt.

Sinds deze overzetting heb ik grote problemen met de Admin-taken.
Ik krijg steeds een leeg scherm, maar wel met de kop en het linkermenu.
Bijvoorbeeld als ik een lijst met gebruikers opvraag (moodle/admin/user.php)
Maar ook de andere admin-taken geven een leeg scherm, en in andere gevallen een http 500 fout.

Ik dacht dat het een rechten-probleem is, maar daar heb ik ook verschillende wijzigingen in uitgeprobeerd 755, 777 zelfs. Geeft geen enkel verschil.
Ook dacht ik aan de browser, maar Firefox geeft dezelfde problemen, hetzelfde lege scherm. 

Er zijn ook verschillende gebruikers, ook docenten, die ineens niet meer kunnen inloggen thuis. Bij de buurman lukt het wel, maar thuis niet. Ik verdenk de Host van vanalles, maar zij geven aan dat de server geen fouten maakt.

Is er iemand die hierover een idee heeft?
Wat gaat hier fout? 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Anton Visser

Re: Moodle Admin werkt niet meer

door Ger Tielemans -

Ik denk dat er code in je Moodle zit die door php niet meer goed geevalueerd wordt: we hebben dit zelf ook gehad: weet je nog wat het volgende blok is dat voorheen in de linker kolom verscheen? Gooi dat blok eruit en kijk of het dan verderloopt.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Moodle Admin werkt niet meer

door Jan Lange, de. -
Hoi Anton, Ger,

Herkenning.

Ooit ook dit probleem gehad door een blok. Bleek een niet standaard blok te zijn. Deze werkte niet met de nieuwste moodle versie. Blok eruit en weg was het probleem.

Hopelijk voor jou ook de oplossing.

Groet,
J.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Lange, de.

Re: Moodle Admin werkt niet meer

door Anton Visser -

Ik heb alleen standaard blokken van Moodle in gebruik.
Ik krijg links het beheerders menu blok, sitebeheer. In de top staat de domeinnaam, ingelogd als, het broodkruimelmenu en blokken bewerken inschakelen.
In het sitebeheer staat ook keurig dat ik op lijst heb geklikt.
Alleen verschijnt die lijst zelf niet.

Het laatste wat ik heb toegevoegd is een module voor Ephorus, plagiaatcontrole.
Dat kan toch de oorzaak niet zijn?  

Ik denk erover om de installatie van 1.9.9 te hernieuwen.
Als er blokken of mappen fout staan, kan ik dat toch niet zelf terug vinden.

Is hernieuwen dezelfde procedure als upgraden?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -