problem z dodawaniem obrazka na stronie głównej

problem z dodawaniem obrazka na stronie głównej

Napisane przez: Adam S. ()
Liczba odpowiedzi: 5
Witam,
jestem początkującym użytkownikiem moodle.
Mam następujący problem. Próbuję dodać obrazek na stronie głównej. Mam prawa administratora, wchodzę w tryb edycji strony głównej, dodaję obrazek po wcześniejszym uploadzie na serwer:
wstawia mi link:


Po zapisie wszystko wydaje się być w porządku. Problem w tym że jeśli wyloguję się z konta i odświeżę stronę to obrazek nie jest widoczny, pojawia się tylko alt tekst.
Co ciekawe po ponownym zalogowaniu na swoje konto obrazek znowu jest widoczny. Jak zrobić, żeby obrazek wstawiony na stronę główną był widoczny dla wszystkich którzy tam wchodzą.

W odpowiedzi na Adam S.

Odp: problem z dodawaniem obrazka na stronie głównej

Napisane przez: Grzegorz Nowosielski ()
Zdaje mi się, że główna strona ma id 1, a nie 10.

Pliki wstaw do http://www.twojserwer.pl/moodle/files/index.php?id=1 czyli w tym miejscu:

Administracja serwisu - Strona główna - Pliki serwisu.

Alternatywnie możesz wrzucić pliki przez ftp do katalogu poza moodlem.
W odpowiedzi na Grzegorz Nowosielski

Odp: problem z dodawaniem obrazka na stronie głównej

Napisane przez: Adam S. ()
Dzięki za wskazówki, niestety nie pomogły. Dodam tylko że domyślnie kiedy robię upload obrazka z poziomu edytora strony głównej, obrazek zapisywany jest w folderze:
Strona główna/ Course section summaries/1/ (widok z edytora)
po wyborze obrazka z tego folderu edytor wkleja link (i podgląd obrazka):


Zgodnie z Twoją wskazówką próbowałem zapisać go w innym folderze:
Strona głowna/Pliki kursu/start
lub
Strona główna/Pliki kursu/

Jednak skutek jest dokładnie taki sam. Dopóki jestem zalogowany, widzę wstawione obrazki i jest ok. Ale jeśli się wyloguję to zamiast obrazków jest tekst alternatywny.

Próbowałem też znaleźć z poziomu ftp gdzie dokładnie jest folder w którym zapisany jest plik graficzny po uploadzie ale niestety nie znalazłem.