Afbeeldingen & tekst verdwijnen bij overzetten naar nieuwe versie...

Afbeeldingen & tekst verdwijnen bij overzetten naar nieuwe versie...

door Marjon Pattipawaej -
Aantal antwoorden: 4

Zoals de titel al aangeeft: onze mooie cursussen in 1.5.3 ben ik aan het back-uppen en ik zet ze over naar de nieuwe installatie, versie 1.9.5.

Ik krijg dan iets als onderstaande tekst te zien terwijl het toch echt mooi was opgemaakt met plaatjes e.d. Er zijn in de html wat < en > weggevallen. Is hier een (snelle) oplossing voor?

Bedankt, Marjon Pattipawaej-Dijkman

font face=impact color=#006600 size=5handige hyperlinks/font Wijzig beschrijving

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Marjon Pattipawaej

Re: Afbeeldingen & tekst verdwijnen bij overzetten naar nieuwe versie...

door Ger Tielemans -
Het wegvallen van een > aan het eind van een code-pagina kan al dramatische effecten geven op het scherm: soms is het bewerkhandje daarna niet meer bereikbaar en moet je in de dtabase het veld opzoeken o het nog te kunnen verbeteren.

Een vraagje: je zgt dat je van 1.5.3 naar 1.9.5 gaat. Ik vraag me af hoe je de unicode-conversie (rond versie 1.6) gecompenseerd hebt?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Afbeeldingen & tekst verdwijnen bij overzetten naar nieuwe versie...

door Marjon Pattipawaej -

We hebben een tweede installatie, beide versies apart. De ene hebben we gebruikt, de nieuwe gaan we gebruiken, dus geen update-problemen (toch?). Ik maak in de oude een backup van een cursus die ik terugzet in de neiuwe versie.

Het betreft (tot nu toe) alleen de labels, die komen niet goed over. Ik heb wel een foutmelding langs zien komen, maar die kan ik nu (thuis) niet reproduceren. Ik hoop die morgen te posten.

Ik zal me inlezen in die unicode-conversie, bedankt tot zover.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Marjon Pattipawaej

Re: Afbeeldingen & tekst verdwijnen bij overzetten naar nieuwe versie...

door Marjon Pattipawaej -
""Waarschuwing: deze backup is er één van een niet-unicodeversie van Moodle (voor 1.6). Als deze backup andere dan ISO-8859-1 teksten bevat, dan kunnen deze CORRUPT worden als je ze probeert in een unicode versie van Moodle terug te zetten. Zie de Backup FAQ voor meer informatie over hoe je deze backup wel kunt terugzetten.""
Inderdaad, dit was de melding, ik zal de backup FAQ gaan bekijken, bedankt!
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Marjon Pattipawaej

Re: Afbeeldingen & tekst verdwijnen bij overzetten naar nieuwe versie...

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Wat je van plan bent, gaat niet. Het enige wat je wel kunt doen is je site upgraden van 1.5 -> 1.6 of 1.7 voor de utf8-migratie -> 1.9.

Maak een backup van je database, bestanden en je moodle 1.5 installatie voor je aan je upgrade begint. Met de individuele backups van de cursussen kun je niets doen als je een update uitvoert.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -