Erft leerlingen van andere cursussen?

Erft leerlingen van andere cursussen?

door Richard van Iwaarden -
Aantal antwoorden: 3

Hebben jullie de optie 'Erft leerlingen van andere cursussen' wel eens gebruikt?

Ik krijg deze optie niet lekker werkend. Wat ik wil is dit:

Er is een cursus Nederlands klas 1. In deze cursus zitten de leerlingen in groepen, groep 1a tot en met groep 1f.

Nu wil ik een cursus Engels klas 1 aanmaken. De leerlingen in deze cursus zijn dezelfde als bij Nederlands klas 1. De groepen zijn ook hetzelfde.

Ik heb nu een nieuwe cursus Engels aangemaakt met de optie 'Erft leerlingen van andere cursussen'. Ik kan 'onderliggende cursussen' aangeven en daar Nederlands selecteren maar ik krijg geen groepen of leerlingen in mijn Engelse cursus.

Doe ik iets fout?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Erft leerlingen van andere cursussen?

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Nee, je doet niets fout. Dat is (nog) zo.
Een truuk die ik toepas is mijn groepen aanmaken vanuit een tekstbestand. Dat uploaden en dat kun je dan in elke cursus, koepel of niet, opnieuw gebruiken.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Erft leerlingen van andere cursussen?

door Richard van Iwaarden -

Hoi Koen,

Kun je dat wat duidelijker uitleggen? Wat upload je precies en waar?

Kun je Moodlebreed groepen aanmaken? Het zou wel handig zijn als we dit uit onze LDAP zouden kunnen halen trouwens... maar dat zal nog wel niet lukken.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Erft leerlingen van andere cursussen?

door Marjon Pattipawaej -
Ik doe een backup van een cursus met de handgemaakte groepen (100 ll'n in 25 groepen, veel werk), en die zet ik dan een paar keer terug voor de verschillende andere vakken....heb wel interesse in het werken met tekstbestand, maar ga nu idd over op LDAP-koppeling, werkt dat dan?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -