Uitzetten mogelijkheid zelf uitschrijven

Uitzetten mogelijkheid zelf uitschrijven

door Angela van Son -
Aantal antwoorden: 5
Weer iets dat ik echt niet heb kunnen vinden, ook niet in het Engels: kun je de mogelijkheid uitzetten dat mensen zichzelf uitschrijven?

Als de inschrijvingen uiteindelijke gelukt zijn is het laatste wat ik wil dat ik ze moet herhalen omdat iemand zich per ongeluk heeft uitgeschreven.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Angela van Son

Re: Uitzetten mogelijkheid zelf uitschrijven

door Ger Tielemans -
Goede vraag!

Het probleem is dat leerlingen zich uitschrijven en dan de cijfers ook uit de overzichten verdwijnen. Schrijf je ze opnieuw in, dan duiken de cijfers in het verzamel-cijfer-overzicht weer wel op, maar in bijvoorbeeld toets zelf blijven ze weg en je kunt daarna ook geen analyses meer uitoeren over de toetsvragen zelf..

Wie weet hier het verlossende antwoord?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Angela van Son

Re: Uitzetten mogelijkheid zelf uitschrijven

door H Hak -

Je kunt dit doen door bij roldefiniëren van student deze optie uit te zetten.

Jammer dat dit standaard niet uit staat.

Bijlage beheercursus1afb12.JPG
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op H Hak

Re: Uitzetten mogelijkheid zelf uitschrijven

door Richard van Iwaarden -

Volgens mij staat dit standaard toch juist uit?

Ik heb overwogen om het aan te zetten. Bij ons staan intern alle cursussen open. Docenten en leerlingen zijn nieuwsgrierig (gelukkig!) en kijken wel eens in elkaars cursussen.

Daardoor verschijnen ze ook in de lijst bij 'mijn cursussen' en 'mijn Moodle'. Ik krijg steeds vragen of ze daar weggehaald kunnen worden.

Niettemin heb ik het opzeggen van het lidmaatschap van een cursus maar even uitgelaten, mede om de redenen die Ger noemt.

Een ander optie is om iedereen gasttoegang te geven in een cursus. Op die manier kan iedereen rondkijken bij elkaar. Pas als ze echt de cursus willen volgen kunnen ze zichzelf als lid inschrijven.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Uitzetten mogelijkheid zelf uitschrijven

door Angela van Son -
Ik vind automatische gasttoegang prima werken. Je hebt er geen werk aan, mensen kunnen wel rondkijken, en inschrijven doen ze als ze actief willen worden.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op H Hak

Re: Uitzetten mogelijkheid zelf uitschrijven

door Angela van Son -
Dank, dit is 'em inderdaad. Ik vind de terminologie op dit punt verwarrend, je screenshot was een prettige ondersteuning.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -