Kopiëren van een week

Kopiëren van een week

door Leonie Bruning -
Aantal antwoorden: 4
Hallo,
Kan iemand mij zeggen of het in Moodle (1.7 .... ja, ja, ik weet het, maar ik durf nog niet zo goed de goedlopende versie te upgraden blozend ) mogelijk is om een week met theorie, opdrachten enz. te kopiëren naar de volgende week?
Het gaat vooral om de indeling en de labels, de inhoud moet ik dan natuurlijk vervangen door de inhoud van die nieuwe week.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Leonie Bruning

Re: Kopiëren van een week

door Richard van Iwaarden -

In theorie, niet uitgetest:

  1. Schakel over van weekformaat naar onderwerpformaat
  2. Maak een backup van je cursus en vink precies die bronnen/opdrachten aan die je wilt kopiëren, maar neem niet de ingeleverde data mee (gebruikersgegevens)
  3. Zet de backup terug in de bestaande cursus. Je zult nu zien dat alles er dubbel in staat, maar dan is het een kwestie van slepen naar het volgende onderwerp.

Vervolgens kies je weer voor het weekformat in je cursus. Ik denk dat je dan de hele week gekopieerd hebt. Ik heb dit dus niet geprobeerd, dus voordat je aan de slag gaat altijd eerst een volledige backup maken van je huidige cursus!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Kopiëren van een week

door Christian Bokhove -
Het slepen werkt alleen als AJAX aan staat, volgens mij. Ik vind dit nou precies een onderdeel wat in Moodle vrij matig is.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Christian Bokhove

Re: Kopiëren van een week

door Paul Koning -

Bedankt voor de tip. Ik had voor spelling een instaptoets klaargezet (inclusief ingesproken mp3-tjes van het woordpakket van deze week) en kon deze nou eenvoudig kopiëren om er vervolgens een controletoets van te maken.

Paul

Gemiddelde van de beoordelingen:  -