Statistieken werken niet

Statistieken werken niet

door Paul Koning -
Aantal antwoorden: 4

Ik heb in Moodle bij 'Server' de statistieken ingeschakeld. De cron loopt zonder problemen maar overal waar ik in de site op 'Statistieken' klik krijg ik de melding dat ze er niet zijn. Iemand enig idee hoe dat kan?

Hieronder nog de resultaten van de recente cron.

Alvast bedankt,
Paul


Server Time: Tue, 20 Jan 2009 13:47:06 +0100 Starting activity modules Finished activity modules Starting blocks Processing cron function for search....Global searching is not enabled. Nothing performed by search. done. Processing cron function for email_list....done. Finished blocks Starting admin reports Finished admin reports Updating languages cache Removing expired enrolments ...none found Starting main gradebook job ... done. Running clean-up tasks... Deleted old cache_text records Synchronised metacourses checking for create_password Executed tag cron Cleaned up contexts Cleaned cache flags Built context paths Finished clean-up tasks... Running backups if required... Checking backup status...INACTIVE Backup tasks finished. Running auth crons if required... Running daily statistics gathering, starting at 1232319600: ................ finished until 1232406000: dinsdag, 20 januari 2009, 00:00 (in 7 s) ...completed 1 days of statistics. Running stats cleanup tasks... ...stats cleanup finished Cron script completed correctly Execution took 10.860811 seconds
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Paul Koning

Re: Statistieken werken niet

door Paul Koning -
Heeft iemand enig idee hoe dit komt? Ik heb Moodle ook lokaal geïnstalleerd met USBwebserver . Ook hier draait de cron goed maar krijg ik de melding dat er geen statistieken zijn.
Ligt dit aan de nieuwste versie van Moodle of is er wellicht een ander probleem?

Groeten,
Paul Koning
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Paul Koning

Re: Statistieken werken niet

door Paul Koning -

Ik heb lokaal ook even een versie 1.87 geïnstalleerd en krijg daar de volgende mededeling bij Statistieken.

Er zijn geen gegevens om te tonen. Als je de logs net ingeschakeld hebt, dan is het mogelijk dat je een week moet wachten voor er genoeg gegevens zijn om iets te tonen.

Weet iemand of je inderdaad pas na een week gegevens kunt opvragen? ZOu dit dan ook het probleem bij de 1.93+ versie van Moodle kunnen zijn?

Groeten,
Paul Koning

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Paul Koning

Re: Statistieken werken niet

door Helen Foster -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Dag Paul,

Heb je de Engelse documentatie gezien: Statistics?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Helen Foster

Re: Statistieken werken niet

door Paul Koning -

Hallo Helen,

Die had ik al gezien maar de tips daarvan hielpen niet. Het antwoord bleek te zitten in de foutmelding van de oudere versie van Moodle: je krijgt pas statistieken te zien wanneer je dit wat langer (blijkbaar een week) hebt aanstaan.

Misschien handig dat dit in de documentatie wordt vermeld want het was dus een kwestie van eventjes wachten.

Paul

Gemiddelde van de beoordelingen:  -