Posts made by Glenys Hanson

Moodle in English -> Hotpot (plugin) -> WebRhubarb problem

by Glenys Hanson -
Hello Gordon,

I'm back with a problem this time.

I have a question to ask you about a WebRhubarb exercise with modified source files but I can't get it to open on your http://bateson.kanazawa-gu.ac.jp/moodle/18/ms/ site either with the html or the xml file. It's called "elephants".

I've uploaded it to two other Moodle sites (1.6.5 and 1.8.2) where it worked with no problem.

Best,
Glenys
Average of ratings: -
Bonjour,

Il me semble que c'est le Wiki qui est le plus adapté aux travaux collectifs et collaboratifs. Avec les groupes séparés, les étudiants ne voient que le travail de leur groupe.

Je le conseille, mais j'ai eu portant beaucoup de difficultés de faire comprendre à des étudiants à distance comment l'utiliser. J'aimerais avoir des exemples à leur montrer. Vous en connaissez ?

Glenys

Moodle in English -> Hotpot (plugin) -> Hope it's OK

by Glenys Hanson -
Hello Gordon,

I hope you don't mind, but I've uploaded a Quiz, Test with images and audio, to your site:
It's because over on the French forum there's been a discussion about importing Hot Potatoes exercises into the Moodle Quiz format. I just wanted to show that there was no problem with images and audio. My university Moodle doesn't allow guests to access Quizzes so I took the liberty of using your site.

For once, I'm not asking you to do anything!

All the best,
Glenys

Average of ratings: -
Oh! Désolée! Je ne savais pas que sur le Moodle de mon université les invités ne peuvent pas accèder aux Quiz (c'est pareil partout ???)

Je me suis permise de le mettre sur le site de Gordon Bateson :
Le nom du Quiz est Test with images and audio
Il faut cliquer sur "Preview" pour le voir.

A+
Glenys

Bonjour tous,

J'ai voulu voir si ça marchait avec images et audio, et ben, oui !

Voici un petit test créé dans Hot Potatoes et importé dans Quiz : Test with images and audio
Clef: test

Une petite chose à savoir si vous avez plus de 10 questions, il faut sélectionner "Trier par age" pour que les questions se suivent dans le bon ordre. (Merci à David Gaveau smile)

J'ai une série de copies d'écran pour ceux qui, comme moi, ont besoin d'une aide pas à pas.

Bon week-end !
Glenys