Posts made by Joseph Rézeau

Moodle in English -> H5P -> Translate H5P items -> Re: Translate H5P items

by Joseph Rézeau -
Picture of Core developers Picture of Plugin developers Picture of Testers Picture of Translators
You're right, Oliver. That site is more or less the equivalent of Moodle's AMOS translation system. I have occasionally used it and found it rather user-friendly.

There are, however, 2 main points on which AMOS is superior:
- for each language used in Moodle there is a translation "supervisor" who is responsible for checking the validity of the translations submitted by volunteer translators, especially checking the consistency of the terms used;
- when the submitted translations have been validated, the language pack is immediately updated and made available to Moodle users. Unfortunately this is not the case with H5P where one has to wait (sometimes for a very long time) for a new version of the H5P content to be released along-with the new translations.
Average of ratings: Useful (1)
Picture of Core developers Picture of Plugin developers Picture of Testers Picture of Translators
Yes, Maciej,
I do understand what you want to achieve. But it is not possible to do it with the Moodle Cloze question type as it currently works. What would be needed is an extra setting in that question type, something like "Allow negative score for this question Yes/No".
Picture of Développeurs Picture of Développeurs de plugins Picture of Testeurs Picture of Traducteurs

1.- chaque QCM peut être refait jusqu'à 10 fois mais pas plus

Si, il suffit de mettre le paramètre "Nombre maximal de tentatives" à "Illimité"

2.- En effet, il n'y a pas de pénalité pour une réponse correcte après x tentatives infructueuses.

3.- Exact.

Dans Moodle l'activité Leçon n'est pas destinée à tester mais à apprendre, contrairement à l'activité Test, ce qui explique que le déroulement de ces deux activités est différent.

Il y aurait peut-être moyen d'arriver à ce "truc un peu tordu" en combinant astucieusement les paramètres de l'activité Test, mais je n'ai pas réussi.

En fait j'aimerais connaître les motivations pédagogiques de cette démarche, on comprendrait mieux...

Picture of Développeurs Picture of Développeurs de plugins Picture of Testeurs Picture of Traducteurs

Hello Bertrand,

1.- Je suis surpris, avec un site en https, le micro marche avec Firefox, Chrome et MS Edge.

2.-"l'app mobile m'indique que le site n'est pas configuré etc" Quel est le message d'erreur exact qui s'affiche ?

Tu as bien lu la doc ici ? https://docs.moodle.org/3x/fr/H5P#Installation

Joseph